گوگل

پایان پشتیبانی گوگل از نسخه قدیمی «گلس»

شرکت گوگل از تصمیم خود برای پایان دادن به پشتیبانی از نسخه اکسپلورر ادیشن (Explorer Edition) عینک هوشمند موسوم به «گلس» خبر داد.

طبق گفته این شرکت، قبل از اتمام پشتیبانی از این عینک، یک به‌روزرسانی جدید را برای این پوشیدنی قدیمی‌ارسال خواهد کرد. نسخه اکسپلورر ادیشن عینک گوگل گلس در سال 2012 معرفی و با قیمت 1500 دلار به بازار عرضه شد.

با افزایش نگرانی‌های کاربران در خصوص درز اطلاعات مربوط به حریم شخصی آن‌ها و قابلیت‌های این عینک در ضبط ویدیو، گوگل فورا نسخه به‌روزرسانی شده‌ این محصول را در اختیار علاقمندان قرار داد. اما طولی نکشید که این شرکت، رویه و استراتژی خود را تغییر داد و تمرکز خود را روی کسب‌وکار و شرکت‌ها معطوف کرد.

اینجا بود که مهندسان گوگل در سال 2017 نسخه اینترپرایز ادیشن (Enterprise Edition) را برای استفاده در شرکت‌ها و محیط‌های کسب‌وکار عرضه کردند. البته این عدم پشتیبانی شامل حال اینترپرایز ادیشن نخواهد شد و طبق گفته گوگل، این عینک عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قبلی خود دارد.

گوگل با انتشار جزییات مربوط به این به‌روزرسانی اعلام کرد که کاربران می‌بایست این آپدیت را به صورت دستی دانلود نمایند. سپس آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل را نصب کنند. با این کار، می‌توانند عینک گلس را با گوشی خود همگام‌سازی کنند و همانند سابق، عکس و یا ویدیوهای مدنظر را ثبت کنند.

همچنین اپلیکیشن MyGlass دیگر کار نخواهد کرد، اما کاربران می‌توانند از قابلیت ارتباطی بلوتوث برای همگام‌سازی بهره بگیرند. کاربرانی که این به‌روزرسانی را دریافت نکنند، اگرچه می‌توانند همچنان از این محصول استفاده کنند اما اپلیکیشن‌هایی همچون جیمیل، یوتیوب و یا هنگ‌اوت دیگر کار نخواهند کرد.

نصب این به‌روزرسانی بعد از 25 فوریه الزامی‌خواهد بود که در صورت عدم نصب این آپدیت، کاربرانی که وارد اکانت خود نشده باشند و یا از آن خارج شده‌اند، دیگر قادر به استفاده از گلس نخواهند بود. این بروزرسانی فقط تا 25 فوریه قابل دریافت خواهد بود.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا