خودروخودرو الکتریکی

شاسی‌بلند الکتریکی جدید پورشه با پیشرانه چهارموتوره رونمایی می‌شود

در حال حاضر، مدل 2020 پورشه «تایکان توربو اس» به عنوان جدیدترین خودروی الکتریکی این شرکت آلمانی به حساب می‌آید که توانسته نگاه علاقمندان زیادی را به خود جلب کند. اما اکنون خبرهای جدیدی به دست آمده نشان می‌دهد شاسی‌بلند الکتریکی جدید پورشه با پیشرانه‌ای جدید و البته قدرتمند در راه است.

طبق مقاله‌ای که اخیرا توسط پورشه منتشر شده، این شرکت در حال کار بر روی پیشرانه‌ای مجهز به چهار موتور است که اگر خودروی مجهز به این پیشرانه به خط تولید برسد، دو موتور بیشتر از تایکان را در دل خود جای خواهد داد.

پورشه معتقد است آنچه موجب جذابیت این پیشرانه چهارموتوره می‌شود، قدرت بالای آن نیست بلکه قابلیت کنترل آن است. بدین معنی که هر یک از موتورها به صورت جداگانه و در کمترین زمان کنترل می‌شوند و دیگر در قید و بند دیفرانسیل‌ها و سیستم ترمز نیستند.

به عبارتی دیگر، برای هر یک از چرخ‌های خودرو، یک موتور تعبیه شده و این مساله منجر به توزیع قدرت بین چرخ‌ها می‌شود و می‌توان از هر یک از موتورها در زمان نیاز به شبکه بهینه‌ای استفاده کرد. این قابلیت می‌تواند برای ثبات و پایداری خودرو در شرایط جوی نامساعد بسیار مفید باشد و ارتقای عملکرد خودرو را در جاده‌های خشک به دنبال داشته باشد.

همانطور که اشاره شد، فرآیند توزیع نیروی تولیدشده به چرخ‌ها با کمک نرم‌افزار صورت می‌گیرد و ممکن است میزان و زمان نیروی وارد شده به یک چرخ، با چرخ دیگر متفاوت باشد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که مهندسان پورشه چه زمانی خواهند توانست تا این پیشرانه را روی خودروهای خود سوار کنند.

گفته می‌شود که این شرکت در حال تست این پیشرانه چهارموتوره روی یک‌ شاسی‌بلند است. این احتمال وجود دارد که یکی از این خودروها، مدل پورشه ماکان باشد که قرار است در سال 2021 عرضه شود.

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا