خودرو

حمله هکرها به سرورهای هیوندای و بی‌ام‌و

رسانه‌های آلمانی از حمله گروهی از هکرهای مرتبط با دولت ویتنام به شبکه‌ها و سرورهای دو شرکت خودروسازی هیوندای و بی‌ام‌و خبر دادند.

در این گزارش که توسط دو رسانه Bayerischer Rundfunk و Taggesschau منتشر شده، آمده است که این هکرها در ماه‌های نخست سال جاری میلادی توانستند در شبکه یکی از شعبه‌های بی‌ام‌و، نفوذ کنند و ابزاری تحت عنوان Cobalt Strike را برای نفوذ به این شبکه در آن راه‌اندازی کنند. سپس از این طریق به عنوان راهی برای ورود به شبکه آسیب‌دیده استفاده می‌کردند.

بی‌ام‌و اما مدعی شده که به هکرها اجازه حضور در این شبکه را داده و تمامی‌حرکات آن‌ها را تحت نظر داشته است. در نهایت در اواخر ماه نوامبر، دسترسی آن‌ها به این شبکه را قطع کرد. به گزارش رسانه‌های آلمانی، هکرهایی که پشت این اقدام خرابکارانه بوده‌اند به سرورهای شرکت هیوندای نیز حمله کرده که البته هنوز جزییاتی در خصوص این اقدام منتشر نشده است.

گفته می‌شود این گروه از هکرها که با نام Ocean Lotus یا APT23 شناخته می‌شوند، مرتبط با دولت ویتنام هستند و به دستور این کشور، چنین اقداماتی را انجام می‌دهند. این گروه از سال 2014 فعالیت خرابکارانه خود را آغاز کرد و بعد از هدف قرار دادن شرکت‌های ویتنامی‌و کشورهای جنوب شرق آسیا، از سال 2017 صنایع خودروسازی جهان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

پیش از انتشار این گزارش نیز، منابع خبری از حمله همین گروه به شرکت تویوتا استرالیا خبر داده بودند و چند هفته بعد نیز تویوتا ژاپن و تویوتا ویتنام نیز چنین حملاتی را تجربه کردند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، دولت ویتنام قصد دارد راه چین را ادامه دهد و با به‌کارگیری گروه‌هایی از هکرها، به سرقت اطلاعات شرکت‌های خارجی پرداخته و با رعایت نکردن حق مالکیت معنوی از این اطلاعات در جهت منافع خود استفاده می‌کند.

منبع
ZDNet

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا