خودرو

شاسی‌بلند ضدگلوله بی‌ام‌و X5 Protection VR6 رونمایی شد

شرکت بی‌ام‌و از محصول جدید و البته ضد گلوله خود تحت عنوان X5 Protection VR6 پرده برداشت که در برابر گلوله، حملات پهپادی و مواد منفجره مقاوم است.

به گفته این شرکت خودروساز آلمانی، بدنه X5 Protection VR6 به گونه‌ای ساخته شده که از ویژگی‌های امنیتی برای محافظت از افراد و چهره‌های سرشناس برخوردار است. این خودرو از لحاظ طراحی، قابلیت‌ها و فضای داخلی کابین، دقیقا همانند مدل X5 معمولی ساخته شده و تفاوت اصلی این دو در استفاده از فلز با مقاومت بالا، شیشه چندلایه امنیتی، سیستم هشدار حمله و سیستم‌های ارتباطی خاص نهفته است.

بی‌ام‌و عنوان کرده که علی‌رغم مجهز بودن X5 Protection VR6 به ویژگی‌های امنیتی، کمتر کسی می‌تواند به تفاوت آن با مدل معمولی X5 پی ببرد. همچنین طبق گفته این شرکت، استفاده از پوشش زره‌مانند، تغییری را در قابلیت‌های رانندگی این خودرو ایجاد نکرده به طوری که سیستم تعلیق و ترمز این خودرو مطابق با وزن خودرو، تنظیم مجدد شده است. درب‌ها، سقف، فریم کناری و قسمت جلویی خودرو نیز با فلزهای مقاومی‌که نقش زره را ایفا می‌کنند، پوشانده شده‌اند.

بی‌ام‌و اعلام کرده که X5 Protection VR6 می‌تواند از سرنشینان در بربر گلوله‌های تفنگ کلاشنیکف، نارنجک‌های دست‌ساز و حملات پهپادی محافظت کند. در این خودرو همچنین از فناوری Post Blast Protective استفاده شده که قادر است پس از وقوع انفجار، پنجره‌های خودرو را در حالت امنیتی و محافظتی قرار دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا