خودرو الکتریکی

تولید خودروی «Imagine EV» شرکت کیا از سال 2021

خودروی الکتریکی شرکت کیا با نام «Imagine EV» قرار است در آینده نزدیک به مرحله تولید برسد. «امیلیو هران»، مدیر پروژه‌های اروپایی شرکت کیا در مصاحبه روز گذشته خود اعلام کرده که این کانسپت شرکت کیا در سال 2021 وارد فاز تجاری‌سازی و تولید خواهد شد. البته او به اینکه نسخه واقعی با کانسپت فعلی چه تفاوت‌هایی ممکن است داشته باشد، اشاره نکرده اما احتمال می‌رود در نسخه نهایی شاهد یک سری تغییرات باشیم. احتمالا نمایشگر 21 اینچی، فرمان هواپیمایی و چرخ‌ها بزرگی که در کانسپت این خودرو دیدیم، از نسخه نهایی حذف خواهند شد.

این خودروساز کره‌ای همچنین قصد دارد با همکاری یکی از همتایان کره‌ای خود یعنی «هیوندایی» یک معماری تمام‌الکتریکی را عرضه کنند. این سیستم قادر خواهد بود ساخت خودروهایی با قابلیت پیمایش بالاتر در مقایسه با خودروهای فعلی امکان‌پذیر شود. هران در مصاحبه خود گفته که شرکت کیا اواخر 2020 یا اوایل 2021 خودرویی با مصرف سوخت هیدروژنی نیز عرضه خواهد کرد.

حال اینکه اظهارات هران تا چه اندازه به واقعیت تبدیل شود، فعلا مشخص نیست اما مطمئنا عرضه این خودرو در بازار کار آسانی نخواهد بود به‌نظر می‌رسد شرکت کیا به دنبال الکتریکی سازی هرچه بیشتر خطوط تولید این شرکت است تا از این طریق خودش را با شرایط جدید بازار و سلیقه مردم تطبیق بیشتری دهد. البته این شرکت در بازار آمریکا و برای رقابت با شرکت‌هایی همچون تسلا کار سختی در پیش دارد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا