تکنولوژی

کاربران ویندوز، هدف نخست آگهی‌افزارها

مرکز امنیتی Devcon با انتشار گزارشی اعلام کرد که اگهی‌افزارها بیش از همه، کاربران سیستم عامل ویندوز را مورد هدف قرار می‌دهند.

با توجه به اطلاعات گردآوری شده از ابزارهای داخلی این شرکت، در فاصله زمان بین 11 جولای تا 22 نوامبر 2019 مشخص شد که 61 درصد از آگهی‌های تبلیغاتی مخرب در فضای وب روی کاربران ویندوز متمرکز شده‌اند.

این موارد شامل تبلیغاتی می‌شوند که کاربران را به سایت‌های مخرب هدایت می‌کنند و یا آن‌ها را به دانلود یک بدافزار سوق می‌دهند. شرکت Devcon اعلام کرد که این امر بدلیل سهم بالای ویندوز از بازار پلتفرم‌هاست و کاربران بالای این پلتفرم در جهان است که البته این مساله چندان هم عجیب نیست. این شرکت اعلام کرد آگهی‌افزارها در طی 30 سال اخیر، بیشتر از همه کاربران ویندوز را هدف گرفته‌اند.

کمترین میزان تمرکز آگهی‌افزارها نیز روی لینوکس بوده به طوری که تنها  0.3 درصد را به خود اختصاص داده است. در این میان و بعد از ویندوز، سیستم عامل کروم با 10.5 درصد، مک او اس با 10.5 درصد، آی او اس با 3.2 درصد و اندروید نیز 2.1 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

گزارش دیگری در هفته گذشته توسط شرکت Confiant منتشر شد که این شرکت بررسی‌هایی خود را روی بیش از 120 میلیارد تبلیغات از 75 شبکه تبلیغاتی در سه ماهه سوم، صورت گرفت.

این شرکت نوشت که در این بازه زمانی، 60 درصد از کل تبلیغات مخرب از سه پلتفرم تبلیغاتی بوده است.

منبع
ZDNET

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا