گوناگون

جاسوسی بیلبوردهای تبلیغاتی از کاربران برای ارائه محتوای تبلیغاتی

بیلبوردهای تبلیغاتی در طی سال‌های اخیر، از نمونه‌هایی ساده و ابتدایی به بیلبوردهای دیجیتالی و پیشرفته تغییر یافته‌اند. اگرچه این پیشرفت در نوع خود قابل توجه است اما نگرانی‌هایی را نیز در خصوص نقض حریم شخصی کاربران بوجود آورده است.

در همین رابطه اخیرا «فرانک ابراین»، مدیرعامل پلتفرم تبلیغاتی Five Tier در گفت‌وگو با Consumer Reports اعلام کرد بیلبوردهای دیجیتالی به سنسورها و فناوری‌هایی مجهزند که قادرند شماره ID گوشی‌های هوشمند افرادی را که در مجاورت آن‌ها تردد می‌کنند، گردآوری کنند.

وی می‌گوید زمانی که افراد در نزدیکی بیلبوردهای دیجیتالی و یا برج‌های نمایش قرار می‌گیرند، شماره ID دستگاه آن‌ها ذخیره می‌شود و با استفاده از این اطلاعات، شرکت‌های تبلیغاتی متوجه می‌شوند که چه افرادی در منطقه مورد نظر حضور دارند و می‌توانند تصمیم بگیرند که چه نوع تبلیغاتی به نمایش درآید.

بدین ترتیب، نمی‌توان گفت که تغییر محتوای تبلیغاتی روی این بیلبوردها تصادفی بوده و یا در بازه‌های زمانی مشخص تغییر می‌یابند، بلکه همه این تغییرات هدفمند و با توجه به اطلاعات دریافتی صورت می‌گیرد. این اطلاعات شامل جنسیت، سن، نژاد، علاقمندی‌ها و عادت‌های خرید می‌شوند که به لطف انواع سیستم‌های تبلیغاتی که در سطح شهر توزیع و نصب شده‌اند، گردآوری می‌شوند.

جاسوسی بیلبوردهای تبلیغاتی از کاربران برای ارائه محتوای تبلیغاتی

نکته جالب‌تر آنکه، هنگامی‌که گوشی فرد در نزدیکی یک بیلبورد تبلیغاتی شناسایی می‌شود، شرکت‌های تبلیغاتی تلاش می‌کنند تا محتوایی تبلیغاتی نزدیک به آنچه فرد بر روی بیلبورد مشاهده می‌کند، در فید شبکه‌های اجتماعی وی به نمایش درآورند.

دامنه این فعالیت‌ها گسترده‌تر از آن چیزیست که تصور می‌شود؛ حتی این شرکت‌ها، نمایش تبلیغات روی تلویزیون‌های هوشمند را نیز با توجه به همین الگو انتخاب می‌کنند. یان دالیمور از مدیران شرکت‌های تبلیغاتی در این رابطه عنوان می‌کند: این رویه در طی یکی دو سال اخیر، بسیار مورد توجه و تمرکز شرکت‌ها قرار گرفته و اگر شرکتی نتواند از این اطلاعات برای ارائه تبلیغی بهتر و موثرتر استفاده کند، هرگز نخواهد توانست پابرجا بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا