خودروخودرو الکتریکی

نگاهی به بهترین‌های نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2019

این روزها، لس انجلس آمریکا از بزرگ‌ترین رویداد خودرویی این شهر میزبانی می‌کند. رویدادی تحت عنوان نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2019 که در آن، بزرگان صنعت خودروسازی گرد هم می‌آیند و از جدیدترین دستاوردهای مهندسان خود رونمایی می‌کنند.

نمایشگاه امسال نیز طبق روال سال‌های قبل، مملو از خودروهای جدید و به‌روز بود اما عمده تفاوت نمایشگاه خودروی لس انجلس 2019 در این بود که بخش عمده تمرکز خودروسازها بر روی تولید و رونمایی از خودروهای الکتریکی معطوف بود.

رویکردی که با توجه به فشارهایی که از سوی دولت‌ها و همچنین حامیان محیط‌زیست وارد می‌شود، به تدریج در حال تبدیل شدن به یک رویه است و به زودی شاهد کنار گذاشته شدن خودروهایی با سوخت‌های فسیلی و استفاده از محصولات الکتریکی سازگار با محیط‌زیست خواهیم بود. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم به بهترین‌های نمایشگاه خودروی لس انجلس در سال 2019.

فورد موستانگ Mach-E

فورد موستانگMach-E

شرکت فورد با رونمایی از شاسی بلند الکتریکی موستانگMach-E برای رقبای خود خط و نشان کشید. خودرویی تمام الکتریکی با ظاهری خشن، که نگاه هر بیننده‌ای را جذب کند. مدل پایه این محصول به یک باتری 75 کیلوواتی و مدل گران‌قیمت نیز به یک باتری 99 کیلوواتی مجهز شده است. مدل قوی‌تر می‌تواند با یک بار شارژ، تا 600 کیلومتر را بپیماید. موستانگMach-E از تایرهای 20 اینچی بهره می‌برد و قادر است در کمتر از 5 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

آئودی RSQ8

فورد موستانگMach-E

اگر پولتان به خرید لامبورگیمی‌اوروس قد نمی‌دهد، می‌توانید روی آئودی RSQ8 بیشتر فکر کنید. خودرویی که از بدنه‌ای با طراحی چشم نواز و موتور 4 لیتری V8 تویین توربو بهره می‌برد و قادر است قدرتی معادل 592 اسب بخار را به ارمغان آورد. موتور آئودی RSQ8  هشت سیلندر بوده که حتی امکان غیرفعال کردن نیمی‌از آن‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز فراهم شده است. صفر تا صد آئودی RSQ8 برابر با 3.8 ثانیه عنوان شده و قادر است با حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت، در خیابان‌ها جولان دهد.

مرسدس AMG GLS 63

فورد موستانگMach-E

مرسدس با رونمایی از خودروی AMG GLS 63 در لس انجلس، باری دیگر برند خود را بر سر زبان‌ها انداخت. خودرویی که می‌تواند هفت سرنشین را در خود جای دهد و به موتور V8 4 لیتری تویین توربو با حداکثر قدرت 603 اسب بخار مجهز شده است. در کنار این موتور، از یک سیستم الکتریکی به نام EQ Boost نیز استفاده شده که می‌تواند تا 22 اسب بخار را به قدرت AMG GLS 63 بیافزاید.

فولکس واگن ID. Space Vizzion

فورد موستانگMach-E

شرکت فولکس واگن با رونمایی از ID. Space Vizzion به خودروسازان نشان داد لزومی‌ندارد که خودروهای الکتریکی با وزنی زیاد و یا به صورت شاسی بلند طراحی شوند؛ بلکه می‌توان در ظاهر یک خودروی سدان و با ظاهری شیک و کاربرپسند به بازار عرضه شوند.  این خودرو مبتنی بر پلتفرم جدید MEB فولکس واگن طراحی شده و مدلی که در نمایشگاه لس انجلس معرفی شد، دیفرانسیل عقب بوده و از یک باتری 82 کیلوواتی با توان 275 اسب بخار بهره می‌برد و قادر است با یک بار شارژ، تا 590 کیلومتر را بپیماید.

لکسوس LC کانورتیبل

نگاهی به بهترین‌های نمایشگاه خودروی لس انجلس 2019

یکی از زیباترین خودروهایی که در نمایشگاه امسال معرفی شد، لکسوس LC کانورتیبل بود که توسط این خودروسازی ژاپنی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. خودرویی که از سقف‌های جمع‌شونده و پیشرانه V-8 با قدرت 471 اسب بخار بهر می‌برد.. طبق گفته لکسوس، این خودرو می‌تواند ظرف مدت زمان 4.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. مدل هیبریدی LC 500h نیز که به دو موتور الکتریکی مجهز شده، می‌تواند صفر تا صد خود را در 4.8 ثانیه بپیماید.

مینی GP

نگاهی به بهترین‌های نمایشگاه خودروی لس انجلس 2019

شرکت مینی بالاخره از فرصد پیش‌آمده در نمایشگاه خودروی لس انجلس بهره برد و از نسل خودروهای کامپکت و جمع‌وجو GP خود پرده برداشت. به گفته این شرکت، تنها 3000 دستگاه از این محصول تولید خواهد شد و با قیمت تقریبی 35 هزار پوند به فروش خواهد رفت. در دل بدنه خودرو از موتور چهار سلیندری دو لیتری استفاده شده که پیشتر در BMW M135i بکار گرفته شد و می‌توان تا 302 اسب بخار، قدرت را به چرخ‌های خودرو تزریق کند.

آئودی E-Tron Sportback

نگاهی به بهترین‌های نمایشگاه خودروی لس انجلس 2019

دومین عضو خانواده مدل‌های الکتریکی آئودی، چیزی نبود جز E-Tron Sportback. خودرویی که به موتور الکتریکی دوگانه با قابلیت ارائه توان حداکثری 350 اسب بخاری است و قرار است با قمیت حدودی 79 هزار دلار در بازار به فروش برسد. از ویژگی‌های بارز این خودرو، چراغ‌های LED ماتریکسی و استفاده از سه نمایشگر در داخل کابین خودروست.

بی‌ام‌و M2 CS

نگاهی به بهترین‌های نمایشگاه خودروی لس انجلس 2019

چشم طرفداران برند آلمانی بی‌ام‌و در رویداد خودرویی لس انجلس 2019 به جمال M2 CS روشن شد. خودرویی قدرتمند با گیربکس شش سرعته دستی و موتور 3 لیتری تویین توربور با حداکثر توان 444 اسب بخار که می‌تواند ظرف مدت زمان 4.2 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

شلبی موستانگ GT500

نگاهی به بهترین‌های نمایشگاه خودروی لس انجلس 2019

اگر خودروی موستانگ Mach-E نتوانست توجه شما را به خود جلب کند، بی‌تردید شلبی موستانگ GTS500 می‌تواند با ویژگی‌هایی همچون حداکثر پیشرانه 5.2 لیتری هشت سلیندر با قدرت 750 اسب بخاری، گیربکس هفت سرعته خودکار، دیسک‌های ترمز قوی برمبو و سرعت 300 کیلومتر بر ساعت خود، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

کیا‌ هابانیرو

نگاهی به بهترین‌های نمایشگاه خودروی لس انجلس 2019

از جمله محصولات شرکت کیا در این نمایشگاه، خودروی زیبای‌هابانیرو بود که توانست به لطف طراحی چشم‌نواز بیرونی و همچنین داخل کابین، تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیزد. این خودروی الکتریکی به سطح پنجم از فناوری اتومبیل‌های خودران مجهز شده و باتری آن نیز قادر است به یک بار شارژ تا 480 کیلومتر را بپیماید. ویژگی جالب این خودرو، درب‌های آن است که که به اصطلاح به آن درب‌های پروانه‌ای می‌گویند و بالا باز می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا