خودروخودرو الکتریکی

لکسوس UX 300e رونمایی شد؛ اولین خودروی الکتریکی این شرکت ژاپنی

بالاخره پس از ماه‌ها چشم انتظاری علاقه‌مندان برند لکسوس، این شرکت خودروساز ژاپنی نیز با رونمایی از مدل جدید UX 300e، خود را به جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی اضافه کرد.

اما به زعم بسیاری از کارشناسان، لکسوس بدترین زمان را برای معرفی UX 300e انتخاب کرد، چرا که اکنون تمامی‌نگاه‌ها به تسلا و وانت الکتریکی سایبرتراک این شرکت معطوف شده است. با این حال، لکسوس گامی‌بزرگ را در تاریخ شرکت خود برداشت و با رونمایی از UX 300e در رویداد خودروی گوآنگژو چین، آستین‌هایش را برای حضوری قدرتمند در بازار خودروهای الکتریکی چین بالا زد.

این خودرو از لحاظ طراحی و شکل ظاهری، شباهت نزدیکی به مدل بنزینی خود دارد، اما تغییراتی نیز در آن اعمال شده که از میان آن‌ها می‌توان به تایرهای ایرودینامیک‌تر، کاهش 20 میلیمتری ارتفاع  و طراحی جدید کاور زیر بدنه خودرو برای ارتقای چابکی و عملکرد خودرو در حین رانندگی اشاره کرد.

موتور الکتریکی این خودرو قادر به ارائه قدرتی معادل 201 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متری است. باتری UX 300e نیز از ظرفیت 54.3 کیلوواتی بهره می‌برد که قادر است با یکبار شارژ، حدود 400 کیلومتر را بپیماید.

لکسوس UX 300e رونمایی شد؛ اولین خودروی الکتریکی این شرکت ژاپنی

طبق گفته لکسوس، حدود 50 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ باتری از صفر به صد برسد که البته این مدت زمان در صورت استفاده از شارژر سریع 50 کیلوواتی محقق خواهد شد. با ورودی‌های برق 6.6 کیلوواتی، این مدت زمان به 6 تا 7 ساعت خواهد خواهد رسید.

لکسوس UX 300e رونمایی شد؛ اولین خودروی الکتریکی این شرکت ژاپنی

وزن لکسوس UX 300e برابر با 1900 کیلوگرم عنوان شده است. به دلیل صدای بسیار پایین موتور الکتریکی، لکسوس در این خودرو از فناوری Active Sound Control استفاده کرده است که با تولید صدای محیطی طبیعی، دیگر خودروها و یا عابرین را از وجود این خودرو مطلع می‌کند.

لکسوس UX 300e رونمایی شد؛ اولین خودروی الکتریکی این شرکت ژاپنی

در حال حاضر، لکسوس UX 300e اولین خودروی الکتریکی این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود اما قرار است که این شرکت در آینده نزدیک، مدل‌های بیشتری را به خط تولید خود آورد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا