خودرو الکتریکی

پیکاپ غول‌پیکر الکتریکی تسلا 30 آبان رونمایی می‌شود

تاریخ رونمایی پیکاپ غول پیکر الکتریکی تسلا بالاخره بالاخره اعلام شد. ایلان ماسک در توییت روز گذشته خود اعلام کرد که این خودروی الکتریکی غول پیکر 30 آبان رونمایی می‌شد. این خودرو که ایلان ماسک آن را «سایبر تراک» (CyberTruck) نامیده، قرار است در استودیو طراحی تسلا در لس آنجلس کالیفرنیا معرفی شود.

این خودرو ابتدا قرار بود اوایل سال 2019 پرده‌برداری شود اما شهریور امسال اعلام شد که رونمایی از این پیکاپ الکتریکی به تعویق افتاده است.

ماسک گفته که این پیکاپ طراحی خیره کننده‌ای دارد و در مقایسه با پیکاپ غول‌پیکر « F-150» شرکت فورد قابلیت‌های بیشتری خواهد داشت. مدیرعامل تسلا ادعا کرده که قدرت موتور این خودرو از پورشه 911 هم بیشتر است.

پیکاپ الکتریکی تسلا
تنها تصویر منتشر شده از پیکاپ الکتریکی تسلا

البته ماسک اشاره‌ای به شمایل این Cybertruck تسلا نداشته و در گذشته تنها به ظاهر فضایی مانند این خودرو اشاره کرده است. تنها تصویری هم که از این خودرو تا کنون منتشر شده، بسیار مبهم و تاریک است اما طرفداران در این چند ماه رندرهای مفهومی جالبی برای این خودرو طراحی کرده‌اند.

تاریخ اعلام شده برای معرفی پیکاپ الکتریکی تسلا هم به نوبه خود جالب است چراکه همزمان با معرفی این خودرو، شرکت فورد هم در نمایشگاه خودرو لس آنجلس از خودرو SUV جدید خود که طراحی آن برگرفته از موستانگ است، رونمایی می‌کند. این خودرو SUV، اولین خودروی الکتریکی با تولید انبوه شرکت فورد به حساب می‌آید.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا