گوگل

چرا باید منتظر معرفی گوگل «پیکسل 4a» بمانیم

گوشی‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a XL نه تنها نقش جایگزین گوشی‌های پیکسل 3 را به خوبی ایفا کردند بلکه توانستند برخی از ضعف‌های نسخه گران قیمت خود را نیز به خوبی پوشش دهند.

حال پس از چند هفته بررسی دقیق پرچمداران جدید گوگل یعنی پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس‌ال و تلاش برای افزایش طول عمر باتری این گوشی‌ها با استفاده از ترفندهای مختلف، نهایتا به این نتیجه رسیدیم که پرچمداران 2019 گوگل توانایی رقابت با آیفون 11 و گلکسی نوت 10 شرکت سامسونگ را ندارند.

شکست گوگل در زمینه باتری کمی غیرطبیعی است چرا که پیکسل‌های قبلی از لحاظ طول عمر باتری در زمان خود عملکرد بی‌نظیری داشتند. در کل ترکیب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که گوگل در پیکسل 1 و 2 استفاده کرد، در پرچمداران 2019 این شرکت به هیچ عنوان دیده نمی‌شود.

البته این به معنای پایان کار برای پیکسل 4 گوگل نیست. اگر از طرفداران پیکسل‌ هستید، بهترین کار برای شما این است که منتظر معرفی گوگل پیکسل 4a بمانید. این حقیقت وجود دارد که گوشی‌های سری اقتصادی گوگل مصرف باتری کمتری دارند و همین مسئله می‌تواند معضل باتری را که امروز در پیکسل 4 مشاهده می‌کنیم، حل کند.

به‌طور متوسط، دارندگان پیکسل 4 ایکس‌ال باید هر شب حدود ساعت 8 گوشی خود را مجددا شارژ کنند و همین مسئله سبب شده پیکسل 4 گوگل در رده برترین اسمارت‌فون‌های سال 2019 قرار نگیرد. اما در دیگر بخش‌ها مانند عملکرد سخت‌افزاری، دروبین و هوش مصنوعی، پرچمداران 2019 گوگل حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. گوگل به خوبی از قابلیت‌های گوگل اسیستنت در پیکسل 4 استفاده کرده. برای مثال زیرنویس خودکار ویدیوها با استفاده از هوش صمنوعی یکی از قابلیت‌هایی است که پیکسل 4 گوگل را از دیگر رقبا متمایز می‌کند.

از این رو گوگل پیکسل 4a می‌تواند طرفداران را هیجان زده کند چراکه گوگل عادت دارد بهترین تکنولوژی‌ها را در نسخه‌های ارزان قیمت پرچمدارانش استفاده کند. بنابراین اگر می‌توانید از رزولوشن بالا و طراحی فوق هوشمند چشم‌پوشی کنید، پیکسل 4a می‌تواند بهترین جایگزین برای پرچمداران فعلی گوگل باشد.

حال باید امیدوار بود گوگل طبق رویه سال‌های پیشین از همان سیستم دوربین و دستیار هوشمند در پیکسل 4a استفاده کرده و اعتماد طرفداران را مجددا جلب کند.

منبع: Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا