اپل

آیپد پرو جدید مجهز به دوربین دوگانه معرفی می‌شود

گزارش‌ها از تصمیم شرکت اپل برای استفاده از سیستم دوربین دوگانه در مدل 2020 آیپد پرو این شرکت حکایت دارند.

بلومبرگ با انتشار گزارشی مدعی شد که آیپد پرو جدید در نیمه نخست سال 2020 میلادی معرفی خواهد شد و اپل نیز برای اولین بار، از سیستم دوربین دوگانه به همراه سیستم سه بعدی در این محصول استفاده خواهد کرد؛ موضوعی که پیشتر مینگ-چی کو در ماه نوامبر مطرح و عنوان کرد که این دستگاه به سنسورهای سعه بعدی ToF مجهز خواهد بود.

در این میان، برخی منابع خبری نیز از تصمیم اپل برای استفاده از سیستم دوربین سه گانه در نسل جدید آیپدها خبر دادند. با این حال، بلومبرگ نوشت که آیفون‌های سال آینده نیز به فناوری سنسور سه بعدی و تکنولوژی 5G مجهز خواهند بود.

در توضیحات سنسور سه بعدی جدید آمده که این دستاورد، محور اصلی دستگاه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده اپل خواهند بود و به نوعی، نسخه پیشرفته‌ای از سنسور فیس آیدی است که در آیفون و آیپد استفاده می‌شود. بلومبرگ اطلاعاتی را نیز در خصوص برنامه‌های اپل در حوزه واقعیت افزوده منتشر کرد و نوشت که اپل، تولید هدستی با ترکیبی از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در سر می‌پروراند که با تمرکز بر حوزه بازی، تماشای ویدیو و ملاقات‌های مجازی تولید خواهد شد. سال 2021 یا 2022 را به عنوان زمان معرفی این دستگاه، پیش‌بینی کرده‌اند. به احتمال فراوان، عینک واقعیت افزوده این شرکت نیز در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد.

این نشریه در گزارش خود جزییاتی را در این رابطه منتشر کرد که بدین قرار است: اپل حدود 1000 مهندس را بر روی طرح‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود استخدام کرده که همگی تحت هدایت مایک راکول فعالیت می‌کنند. این گروه، بخشی از تیم مهندسی سخت‌افزاری اپل محسوب می‌شوند اما مدیریت آن را افرادی بر عهده دارند که در زمینه‌هایی همچون سیستم نرم‌افزاری بازی، مهندسی نرم‌افزار، تولید و تولید سخت‌افزار آیفون فعالیت داشتند. در این تیم، مهندسان سابق ناسا، فعالان عرصه بازی و متخصصان حوزه گرافیک حضور دارند.

پیشتر تصور بر این بود که هدست واقعت افزوده اپل در سال 2019 معرفی و سال بعد نیز به بازار عرضه خواهد شد که اخیرا گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل، معرفی این محصول را به تعویق انداخته است.

منبع: 9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا