تکنولوژیخودرو

استون مارتین از اولین موتورسیکلت خود به نام AMB 001 رونمایی کرد

شرکت‌های بریتانیایی استون مارتین و Brough Superior در جریان نمایشگاه موتورسیکلت میلان که تحت عنوان EICMA 2019 شناخته می‌شود، از محصول مشترک خود یعنی موتورسیکلت AMB 001 رونمایی کردند.

این محصول که جزو یکی از گران‌قیمت‌ترین و در عین حال خاص‌ترین موتورسیکلت‌های جهان به شمار می‌رود، در تعدادی محدود و تنها 100 دستگاه تولید خواهد شد و قیمت آن نیز حدود 108 هزار یورو تعیین شده است.

موتورسیکلت AMB 001، صرفا برای پیست‌های مسابقه طراحی شده و اجازه عبور در خیابان‌های عمومی‌را ندارد. نیروی این موتورسیکلت استون مارتین از طریق پیشرانه 108 اسب بخاری توربوشارژ تامین می‌شود. وزن این موتور حدود 180 کیلوگرم عنوان شده و شش دنده را که به صورت دستی عمل می‌کند، در اختیار سرنشین قرار می‌دهد.

در ساخت بدنه این موتورسیکلت استون مارتین پیشرفته از فیبر کربن، تیتانیوم، آلومینیوم و همچنین چرم ویژه برای پوشش قسمت‌هایی همچون صندلی و دسته‌های موتور استفاده شده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، لوگوی استون مارتین نیز در قسمت بالایی باله موتور حک شده است. این باله که زیبایی خاصی را به AMB 001 بخشیده از جنس فیبر کربن بوده و بر روی بدنه محصول امتداد یافته است.

آستین مارتین از اولین موتورسیکلت خود به نام AMB 001 رونمایی کرد

بدنه این موتورسیکلت به رنگ نقره‌ آبی طراحی شده که در کنار لاستیک‌های مشکی و همچنین دیسک و دوشاخه، نمایی زیبا و چشم‌نواز را به این محصول بخشیده است.

به گفته استون مارتین، موتورسیکلت AMB 001 در کارخانه Brough Superior واقع در شهر تولوز فرانسه تولید خواهد شد و به احتمال فراوان تا پایان سال آینده میلادی، شاهد عرضه این محصول خواهیم بود.

آستین مارتین از اولین موتورسیکلت خود به نام AMB 001 رونمایی کرد

منبع: Autondtv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا