تکنولوژی

ونتیج؛ هیولای جدید استون مارتین

 جدیدترین محصول خودروسازی Aston Martin، آخرین نسل از سری ونتیج (Vantage) است که برای این شرکت اهمیت ویژه‌ای دارد. این مدل که سال‌هاست پرفروش‌ترین خودرو شرکت استون مارتین محسوب می‌شود که همیشه مشتریان را راضی نگه داشته است. آخرین مدل سری ونتیج، ترکیب هنرمندانه و ظریفی از یک خودروی اسپورت و لوکس است که هم ظاهر زیبایی دارد و هم عملکرد و قابلیت‌های شگفت انگیز!

خودروی ونتیج، مجهز به یک موتور 4 لیتری twin-turbocharged V8 است که سرعتی ارتقا یافته را ممکن می‌سازد و توسط شرکت مرسدس بنز تولید شده است. موتور این خودرو سرعت 0 تا 100 کیلومتر را تنها در 3.6 ثانیه پر می‌کند. شرکت مرسدس بنز همچنین در زمینه توسعه تکنولوژی مربوط به قسمت‌های مختلف دیگر خودرو نیز مشارکت داشته است.

چشم گیرترین تغییری که در این مدل اعمال شده، قسمت‌های کاپوت و صندوق عقب است که به صورت قابل توجهی کمتر شده است. همچنین سقف پایین‌تر طراحی شده و کناره‌های خودرو برجسته‌تر است. در داخل خودرو، راننده به میزان 1.27 سانتی متر پایین‌تر از حالت معمول می‌نشیند. این طراحی به باز شدن فضای داخل خودرو کمک کرده و به علاوه حس متفاوتی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

موتور حودرو پایین‌تر و عقب‌تر از نسخه‌های قبلی این مدل تعبیه شده است که مرکز صقل را کاهش داده، به ثبات خودرو کمک می‌کند و با تقسیم یکنواخت وزن خودرو در جلو و عقب، هنگام دور زدن، بالانس خودرو را بیشتر حفظ می‌کند. 

از قابلیت‌های الکتریکی این مدل می‌توان به کنترل ثبات و بردار گشتاور و همچنین سیستم الکتریکی فرمان اشاره کرد که با توجه به سرعت خودرو به صورت اتوماتیک تغییر پیدا می‌کند. استون طراحی آلمینیومی استفاده شده در مدل‌های قبلی را بازنگری کرده و آن را در این مدل نیز ارائه داده است. این ارتقا برای بالانس، استحکام و قدرت کلی خودرو موثر است.

طراحی کم نظیر الکتریکی این خودرو، توسط شرکت خودروسازی Daimler انجام شده است، شرکتی که 5 درصد از سهام استون مارتین را در اختیار دارد. ترمزهای دو قسمتی خودرو نیز مجهز به دیسک‌های چدنی  6 پیستونی در جلو و 4 پیستونی در عقب هستند. چرخ‌های مدل ونتیج نیز، انحصارا برای این خودرو و توسط شرکت ایتالیایی Pirelli طراحی و ساخته شده است.

قیمت ونتیج 150 هزار دلار تخمین زده شده و هفته آینده در نمایشگاه خودرو لس آنجلس به نمایش گذاشده خواهد شد. این خودرو قرار است در سه ماهه دوم سال 2018 به بازار عرضه شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا