پوشیدنی هوشمند

احتمال استفاده از تاچ آیدی در نسل جدید اپل واچ

اگرچه اپل واچ بسیاری از قابلیت‌های مورد نیاز کاربران را در خود جای داده، اما اپل شرکتی نیست که درجا بزند و همواره به دنبال اضافه کردن ویژگی‌های جدید در این محصول است. اخیر شنیده شده که این شرکت قصد دارد تا قابلیت تاچ آیدی را به نمایشگر نسل جدید اپل واچ اضافه کند.

با استناد به تصاویر پتنتی که اخیرا در فضای وب رویت شده، می‌توان گفت که اپل در حال طراحی ساعت هوشمند جدیدی است که در برابر فشار انگشت دست، دما و یا اثرانگشت حساس بوده و می‌تواند دستورات مختلفی را اجرا کند.

اگرچه مدل‌های فعلی اپل واچ از قابلیت پرداخت اپل پِی، باز کردن قفل دستگاه‌های مک و غیره برخوردارند، اما حسگر اثر انگشت می‌تواند میزان امنیت دستگاه را تا چندین برابر افزایش دهد. همانطور که می‌دانید، اخیرا اپل قابلیت تاچ آیدی را از گوشی‌های آیفون خود حذف کرده و فعلا در گوشی‌های قدیمی‌و همچنین لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو این شرکت موجود است. البته برخی نیز ادعا کرده‌اند که شاید این ویژگی در آینده به محصولات اپل بازگردد.

احتمال استفاده از تاچ آیدی در نسل جدید اپل واچ

تمرکز اصلی این پتنت بر روی انتقال آنتن‌های وایرلس اپل واچ به بند ساعت معطوف شده تا از این طریق، فضای بیشتری برای سایر قطعات در زیر نمایشگر همانند باتری باز شود. البته نباید فراموش کردن که تعبیه وای‌فای، آنتن‌های سلولار و بلوتوث در دل بند ساعت کار سخت و چالش برانگیزی است.

 

اگر این پتنت راه خود را به دنیای واقعی باز کند دیگر جابجایی بندهای ساعت جدید اپل واچ، همانند قبل نخواهد بود و انتخاب‌ها محدود خواهد شد. با این حال، فعلا نمی‌توان با قاطعیت در خصوص عرضه این ویژگی در نسل جدید ساعت هوشمند اپل اظهارنظر کرد و باید چشم به راه خبرهای بعدی در روزهای آتی بود.

منبع: Techradar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا