گوگل

عرضه میانبرهای جدید new. گوگل برای دیگر وب سایت‌ها

گوگل سال گذشته یک قابلیت میانبری جدید به نام New. برای گوگل داکز، اسلایدز و شیتز معرفی کرد که می‌توانست در وقت کاربران بسیار صرفه جویی کند. با استفاده از این قابلیت، کاربر تنها با تایپ عبارت «docs.new» در داخل نوار URL مرورگر خود می‌توانست یک داکیومنت جدید از سرویس G Suite باز کرده و آن را داخل یک تب جدید از مرورگر، مشاهده کند.

قابلیت میانبر دات نیو، حالا برای دیگر وبسایت‌ها نیز اضافه شده است. شرکت گوگل سه شنبه گذشته اعلام کرد که هر سازمان یا کاربری می‌تواند از تاریخ دوم دسامبر با استفاده از شورتکات  new. ، دامین جدیدی برای خود ثبت کنند.

چندین شرکت با استفاده از میانبر new. اقدام به ثبت دامین اختصاصی جدید خود کرده‌اند که گوگل آنها را به عنوان نمونه معرفی کرده است مانند  playlist.new اسپاتیفای، که به کاربر امکان می دهد یک پلی لیست جدید اسپاتیفای ایجاد کند. یا سرویس شرکت‌های دیگری همچون Bitly، Canva، Coda، eBay، GitHub، Medium، OVO Sound، RunKit و چند سرویس دیگر نیز نمونه هایی از این شورتکات ها را نشان می دهند.

سه میانبر docs.new، sheets.new، slides.new اولین شورتکات‌های گوگل بودند که سال 2018 معرفی شدند و کاربر با استفاده از تایپ آدرس کوتاهی داخل نوار URL مرورگر خود می‌توانست داکیومنت یا شیت جدیدی باز کند. قابلیت جدید معرفی شده نیز عملکرد مشابهی برای دیگر وبسایت ها ارائه می دهد. مثلا با تایپ عبارتی همچون playlist.new در مرورگر، می‌توان در اسپاتیفای یک پلی لیست جدید ایجاد کرد، یا با تایپ  story.new ، در Medium یک پست جدید، یا با تایپ link.new ، در Bitly یک لینک جدید ایجاد کرد.

گوگل اعلام کرده که ازتاریخ دوم دسامبر 2019، هر سازمان یا کاربری می تواند با توجه به یک سری قوانین، دامین مخصوص علامت تجاری(تریدمارک) خود را ایجاد کند. البته امکان ثبت درخواست برای دامین های جدید، مدت محدودی دارد و تنها تا چهاردهم ژانویه 2020 برقرار خواهد بود.

منبع: theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا