اپل

پاسخ طراح سابق اپل به انتقاد ترامپ از طراحی آیفون‌ ایکس

دونالد ترامپ چندی پیش از تصمیم اپل برای حذف دکمه هوم و استفاده از سیستم تشخیص چهره انتقاد کرد. اما به نظر می‌رسد که این انتقاد، به مذاق یکی از طراحان اپل خوش نیامد و واکنش وی را به دنبال داشته است.

لیندا دانگ (Linda Dong)، یکی از اعضای تیم طراحی رابط کاربری اپل در قالب پستی توییتری به انتقاد ترامپ از طراحی آیفون ایکس پاسخ داد. او در این توئیت چند کار را فهرست کرده، که عبارتند از شستن ظرف‌ها، پیاده‌روی کردن، دیدن توییت رییس جمهور آمریکا که طراحی رابطی را که تیمت بر روی آن کار کرده، دوست ندارد و آب دادن به گیاهان؛او در این توئیت با کنایه به اظهارنظر اخیر ترامپ پاسخ داده است.

لیندا در ماه مه 2009 و به عنوان طراح به اپل محلق شد و طولی نکشید که به عنوان طراح ارشد کار خود را در این شرکت ادامه داد. او در آوریل 2013 نیز به Prototype Team پیوست.  او در دوران فعالیت خود در اپل، رابط کاربری مفهومی‌را برای سخت‌افزارها و تکنولوژی‌های این شرکت طراحی کرد.

اگرچه دانگ در سال 2015، یعنی دو سال قبل از عرضه آیفون ایکس از تیم طراحی اپل جدا شد، اما به نظر می‌رسد که نقشی را در طراحی رابط کاربری مبتنی بر سوآیپ این گوشی داشته است.

دونالد ترامپ از چند گوشی و برای کارهای مختلفی استفاده می‌کند. برای مثال، از گوشی آیفون برای ارسال توییت و از گوشی ساخت شرکت دیگری برای برقراری تماس‌های صوتی بهره می‌گیرد. اما ترامپ در توییت خود مشخص نکرد که از چه چیز این رابط کاربری خوشش نمی‌آید؟ لیندا دانگ نیز توضیح مشخصی را در دفاع از طراحی رابط کاربری آیفون ایکس ارائه نداد.

آیفون ایکس در اولین روزهای ورود خود به بازار، با انتقادهای زیادی از سوی کاربران در خصوص حذف دکمه هوم همراه شد؛ اما طولی نکشید که کاربران دیگر به نبود این قابلیت عادت کردند.

پاسخ طراح سابق اپل به انتقاد ترامپ از طراحی آیفون‌ ایکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا