گوناگون

این ساعت قدیمی ۷ تا ۱۴ میلیون دلار به فروش می‌رسد

طبق گزارش بلومبرگ، یک ساعت مچی متعلق به شرکت «پتک فیلیپ» (Patek Philippe) قرار است ماه آینده در حراجی معروف «Christie» هنگ کنگ با قیمتی بین 7 تا 14 میلیون دلار به فروش شود. این ساعت منحصر به فرد به دهه 1950 میلادی تعلق دارد.

در این ساعت پتک فیلیپ که بدنه آن از طلای 18عیار ساخته شده، از رنگ‌های صورتی روشن، طلایی و آبی در وسط استفاده شده و با نام «Gobbi» شهرت دارد. گابی نام یک فروشگاه 180 ساله در شهر میلان است که این ساعت اولین بار در آنجا به فروش رفته است. این حراجی با حضور خبرنگاران متعدد برگزار خواهد شد.

قرار است مراسم حراج این ساعت 1 ماه دیگر در هنگ کنگ برگزار شود. به نظر میرسد کلکسیونرهای آسیایی و علی‌الخصوص چینی علاقه زیادی به این ساعت نشان داده‌اند. شرق آسیا بزرگترین بازار ساعت‌های سوییسی و گران قیمت در سراسر دنیا به حساب می‌آید.

البته اعتراضات اخیر هنگ کنگ موجب کاهش چشمگیر فروش ساعت‌های سوییسی در این کشور شده و کمپانی‌هایی مثل هرمس و LVMH مجبورند کاهش فروش ساعت‌های خود را در بازار کشورهای دیگر جبران کنند.

تا به امروز گران‌ترین ساعت فروش رفته در یک حراجی‌، ساعت رولکس متعلق به «پائول نیومن» است. این ساعت در سال 2017 با قیمت 17.8 میلیون دلار به فروش رسید.

منبع: بلومبرگ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا