تکنولوژی

دوربین لایکا با قیمت 2.96 میلیون دلار در حراجی

یکی از اولین دوربین‌های شرکت لایکا روز گذشته پس از اینکه در کشور استرالیا به حراج گذاشته شد، توانست پیشنهادی باور نکردنی برابر با 2.4 میلیون یورو دریافت کند و به گران‌ترین دوربین عکسبرداری در دنیا تبدیل شود.

این حراجی که به میزبانی خانه حراجی “وستلیچ” در روز شنبه برگزار شد، دوربین سری 0 لایکا متعلق به سال 1923 با سریال نامبر 122 به حراج گذاشته شد و نکته باورنکردنی اینکه تنها پس از گذشت 45 ثانیه این دوربین مبلغ پیشنهادی 2.4 میلیون یورویی را دریافت کرد که از حیث قیمت پیشنهادی برای یک دوربین رکورد محسوب می‌شود. قیمت‌های پیشنهادی، توسط افراد حاضر در مراسم و همچنین مشتریان تلفنی در سراسر دنیا ارائه شد. برنده نهایی این دوربین شخصی با نام نامشخص و از سرمایه‌داران و کلکسیون‌داران در کشور آسیا است.

این دوربین لایکا سری 0 یکی از 25 دستگاهی بود که این کمپانی آلمانی به صورت آزمایشی و جهت نمایش در اولین تبلیغات خود تولید کرده بود. در حال حاضر 12 دستگاه از این دوربین باقی مانده که تنها تعداد کمی از آنها از لحاظ ظاهری و فنی سالم باقی مانده‌اند.

خانه حراج وستلیچ در پستی که روز یکشنبه منتشر کرد این دوربین را اینگونه توصیف کرد: “این قیمت بالا در اصل نشان‌دهنده وضعیت سالم و مشابه روز اول این محصول است. در سال 1923 یعنی 2 سال قبل از معرفی رسمی اولین دوربین لایکا، “ارنست لیتز” 25 دستگاه از این دوربین را به‌صورت آزمایشی تولید کرد و حال اطلاعات حاکی از آن است که امروزه تنها 3 دستگاه از این دوربین سالم و همانند روز اولشان باقی مانده‌اند.”

ضمنا در این حراجی از این دوربین به‌عنوان یکی از منحصر به ‌فردترین محصولات نادر در دنیا یاد شد. اولین دوربین شرکت لایکا در سال 1925 معرفی شد که آغازگر داستان موفق‌آمیز این شرکت تا به امروز بوده است. امروزه برند لایکا به یکی از معتبرترین کمپانی‌های تولید کننده دوربین در سراسر دنیا تبدیل شده است.

در مراسم حراجی روز شنبه چند دوربین لایکا دیگر هم به معرض حراج گذاشته شدند. برای مثال دوربین لایکا مدل MP-89 با قیمت 456 هزار یورو و همچنین اولین دوربین لایکا سری M یعنی مدل MP-2 که به موتور الکتریکی مجهز است نیز با قیمت قابل توجه 432 هزار یورو فروخته شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا