گوناگون

نسل سوم سقف‌های خورشیدی تسلا با نام «سولارگلس» معرفی شد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به‌تازگی از نسل سوم کاشی‌های سقف خورشیدی خود تحت عنوان سولارگلس رونمایی کرد.

این محصول، نسل سوم سقف های خورشیدی تسلا به شمار می‌رود که این شرکت برای اولین بار قصد دارد تا از آن در حجم انبوه استفاده کند. به گفته ماسک، قرار است در آینده نزدیک و در طی هر هفته چیزی حدود 1000 سقف خورشیدی سولارگلس نصب و راه‌اندازی شود.

سولارگلس از شیشه حرارت‌دیده ساخته شده و در طراحی آن از  کاشی‌های خورشیدی و غیرخورشیدی استفاده شده است. درو باگلینو، نایب رئیس بخش تکنولوژی تسلا اعلام کرد که این شرکت توانسته اندازه و ظرفیت کاشی‌ها را افزایش دهد.

هزینه نصب سقف خورشیدی به مساحت 2000 متر مربع، چیزی حدود 33950 دلار برآورد شده، که به گفته تسلا، برای کاربران بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. این شرکت در طی سال‌های اخیر، مشکلاتی را در زمینه تولید و استفاده از سقف‌های خورشیدی خود تجربه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به تاخیر در نصب این سقف‌ها از سوی کارکنان تسلا و همچنین آتش گرفتن برخی از این کاشی‌ها اشاره کرد.

اخیرا نیز شکایتی علیه این شرکت و موضوع آتش گرفتن سقف‌های خورشیدی آن ثبت شده و دادگاه آمریکا نیز از تسلا خواست تا پاسخ روشنی را در این زمینه ارائه دهد.

همانطور که می‌دانید تسلا در سال 2016، شرکت سولارسیتی را که در زمینه توسعه و طراحی سقف‌های خورشیدی فعالیت می‌کرد، خریداری کرد. ایلان ماسک در جریان مراسم اخیر اعلام کرد نسل جدید سقف‌های خورشیدی این شرکت می‌تواند سقف خانه‌ها را زنده نگه دارد.

منبع: Businessinsider

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا