تکنولوژی

طرح جدید تسلا برای مجهز کردن منازل مسکونی به سقف‌های خورشیدی

شرکت تسلا که در طی سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای را برای مجهز کردن سقف منازل مسکونی به پنل‌های خورشیدی انجام داده، اخیرا از آغاز طرحی به نام Rent Solar خبر دارد که می‌تواند این شرکت را یک گام دیگر به تحقق اهدافش نزدیک‌تر کند.

بر اساس این طرح، افراد می‌توانند در ازای پرداخت ماهانه 50 دلار، هر آنچه که مربوط به سقف‌های خورشیدی می‌شود؛ اعم از پنل‌ها، تجهیزات سخت‌افزاری و خدمات نصب و پشتیبانی را دریافت کنند. درواقع، با پرداخت این میزان هزینه، افراد می‌توانند از انرژی خورشیدی جذب شده توسط پنل‌هایی که بر روی سقف منازلشان تعبیه شده، استفاده کنند.

در این قرارداد آمده اکه فرد تصمیم به عدم استفاده از این پنل‌ها بگیرد، می‌بایست هزینه‌ای معامل 1500 دلار به شرکت تسلا پرداخت کند تا مهندسان این شرکت تجهیزات سخت‌افزاری و پنل‌های خورشید را جمع‌آوری کنند.

تسلا در این رابطه عنوان کرد که هدف این شرکت از اجرای طرح Rent Solar، سودآوری نیست. البته این طرح فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و در حال حاضر، تنها در شش منطقه آریزونا، نیوجرزی، ماساچوست، نیو مکزیکو،کالیفرنیا و کانکتیکات عملیاتی شده است.

طبق گفته تسلا، خریداران می‌توانند از میان سه سیستم کوچک، متوسط و بزرگ، یکی را به دلخواه انتخاب نمایند. هر سیستم قادر به تولید میزان مشخصی از انرژی الکتریسیته است و هرچه از سیستم بزرگ‌تر استفاده شود، به تبع میزان انرژی دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

تسلا چندی پیش با قراردادی به ارزش 2.6 میلیارد دلار، شرکت سولارسیتی را که در زمینه تولید پنل‌های خورشیدی فعالیت می‌کرد، خریداری و به جمع شرکت‌های زیرمجموعه خود اضافه کرد. البته هنوز تسلا به راه‌حل‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری این پنل‌های خورشید دست نیافته و با این اوصاف، باید منتظر ماند و دید که آیا پرداخت تنها 50 دلار در ماه، می‌تواند هزینه‌های نصب، راه‌اندازی و نگهداری این پنل‌های را پوشش دهد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا