تکنولوژی

تسلا از سقف‌های خورشیدی رونمایی می‌کند

ایلان ماسک با توییت جدیدی خبر از برگزاری رویداد احتمالی برای رونمایی از سقف‌های خورشیدی جدید در تاریخ 28  اکتبر داده است. تسلا در ماه آگوست و همزمان با اعلام برنامه‌هایش برای خرید سولارسیتی، از استراتژی‌های مشترک دو شرکت برای تولید سقف‌های خورشیدی که با باتری‌های خاگی پاوروال تسلا ادغام شده‌اند خبر داده بود. این باتری‌ها علاوه بر تامین برق خانه‌های کاربران خودروهای الکتریکی آنها را هم شارژ می‌کنند. ایلان ماسک زمان احتمالی برگزاری رویداد رونمایی از سقف‌های خورشیدی جدید را 28 اکتبر اعلام کرده است.

ایلان ماسک قبلا هم تاکید کرده بود که محصول جدید، تجهیز جانبی برای سقف خانه‌ها نبوده و به‌طور کامل جایگزین سقف‌های سنتی می‌شود. ماسک معتقد بود سقف‌های خورشیدی جدید، کاربران را هیجان زده خواهند کرد. این در حالی است که پاوروال 2 به عنوان نسل دوم ماژول‌های باتری خانگی تسلا در همین تابستان  رونمایی شده اما هنوز به بازار عرضه نشده‌ است. سولارسیتی هم در حساب کاربریش به مشتریان قدیمی خود این نوید را داده تا پاوروال را بتوانند به محصولات فعلی این شرکت اضافه کنند.

محصول ترکیبی جدید تسلا به عنوان سقف خورشیدی آنچنان اهمیتی برای این شرکت و مسئولانش دارد که در لیست برنامه‌های اصلی ماسک در ماه جولای قرار گرفته بود. این در حالی است که ماسک در چندماه گذشته روزهای پرمشغله‌ای را در رسیدن به اهداف از پیش مشخص شده در برنامه‌اش پشت ‌سر گذاشته است. وقوع چند تصادف، تسلا را مجبور به عرضه به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای سیستم نیمه‌خودران کرد و انفجار راکت فالکون 9 اسپیس ایکس هم به‌اندازه کافی حاشیه‌ساز بود. ماسک در هفته آینده در کنفرانس بین‌المللی فضانوری در مکزیک سخنرانی می‌کند. به‌نظر می‌رسد موضوع اصلی سخنرانی او در این کنفرانس، برنامه‌های اسپیس ایکس برای سفر به مریخ و استقرار در این سیاره است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا