تکنولوژی

پیش فروش پنل‌های خورشیدی شیشه‌ای تسلا

شرکت تسلا پیش فروش پنل سقفی شیشه‌ای خورشیدی خود را با تاخیر کمی نسبت به تاریخ اعلام شده قبلی، آغاز کرد. مدیر عامل این شرکت، ایلان ماسک در پستی در توییتراز آغاز فروش این پنل‌ها خبر داد .

ماسک در پاسخ به سوالی در توییتر اعلام کرد که تنها دو مدل از این کاشی ها با نام های Black Glass Smooth و Textured برای پیش فروش آماده شده‌اند و دو مدل Tuscan و French Slate تا 6 ماه آینده عرضه خواهند شد.

ماسک همچنین عنوان کرد که امکان پیش خرید این محصولات، تقریبا برای افراد در تمام کشورها من جمله استرالیا و انگلستان امکان پذیر خواهد بود. وی همچنین تایید کرد که ارسال سفارش‌ها و ارائه خدمات نصب این محصولات نیز تا پایان امسال در آمریکا و در سال 2018 در دیگر نقاط دنیا آغاز خواهد شد.

در حال حاضر هیچ گونه خبری پیرامون مسئله اساسی” قیمت” این محصولات منتشر نشده است. در حالیکه نقطه ضعف اصلی پنل‌های خورشیدی سنتی، ظاهر نه چندان زیبای آنهاست، اما در مورد این پنل‌های خورشیدی کاشی‌گونه شرکت تسلا، معضل ” قیمت” احتمالا گزاف این تکنولولوژی تازه وارد و احتمال عدم پذیرش آن از طرف عموم، مهم‌ترین نگرانی در زمینه فروش آن خواهد بود.

شرکت تسلا قبلا اشاره‌هایی به قیمت این محصول کرده است و به صورت غیر مستقیم اعلام کرده که هزینه این سیستم برابر است با هزینه نصب و نگهداری یک سقف معمولی به علاوه هزینه برق مصرفی. 

تسلا، 4 مدل مختلف از پنل‌های خورشیدی مجهز به شیشه کوارتز را پاییز سال گذشته معرفی کرد که شباهت زیادی به هم دارند و در ساخت سقف منازل قابل استفاده هستند. این پنل‌های شیشه‌ای کاشی گونه خورشیدی، شفاف هستند و نور خورشید به درون آن‌ها نفوذ می‌کند اما اگر از زاویه خاصی به آن نگاه کنیم، کاملا مات به نظر می‌رسد. طبق ادعای شرکت تسلا، این کاشی‌ها قادر هستند میزان انرژی مورد نیاز تمام اسباب یک خانه را تامین کند و انرژی مازاد در باتری Powerwall 2.0 تسلا ذخیره می‌شود و صاحب خانه می‌تواند این میزان انرژی مازاد را برای کارهای دیگر مورد استفاده قرار دهد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا