خودرو

نسل جدید خودروی فولکس واگن گلف رونمایی شد

پس از ماه‌ها‌ انتظار و انتشار تیزرهای تبلیغاتی مختلف، بالاخره شرکت فولکس واگن از نسل هشتم خودروهای سری گلف (Golf) خود رونمایی کرد.

محصولی که از طراحی زیبا و به اصطلاح جمع‌وجوری بهره می‌‌برد و حتی‌الامکان سعی شده تا علاوه بر ایجاد تغییراتی محسوس، اصالت آن را نیز حفظ کنند. خورودی فولکس واگن گلف در پنج مدل هیبریدی تولید و روانه بازار خواهد شد.

سه مدل از این پنج مدل، به باتری لیتیوم‌یونی 48 ولتی مجهزند و دو مدل دیگر نیز به صورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهند شد. در نسخه‌ها‌ی پلاگین هیبریدی از یک باتری لیتیوم‌یونی 13 کیلوواتی استفاده شده که به گفته فولکس واگن قادر است با یک بار شارژ، تا 60 کیلومتر را بپیماید.

http://تصاویر اولین خودروی الکتریکی مفهومی شرکت لکسوس منتشر شد

از دیگر ویژگی‌ها‌ی جدید نسل هشتم خودروی گلف، دیجیتالی شدن کامل نمایشگر داخل کابین است. دیگر خبری از سرعت‌سنج آنالوگ نیست. این طراحی به گونه‌ایست که نمایی شبیه به کابین خودروی ID3 فولکس واگن را که در جریان نمایشگاه فرانکفورت سال قبل معرفی شد، به آن می‌‌بخشد.

در این خودرو از یک نمایشگر 8.25 اینچی استفاده شده که البته کاربر می‌‌تواند در صورت تمایل، مدل 10 اینچی را جایگزین آن کند. این نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی، به دستیار صوتی الکسا نیز مجهز است و می‌‌توان از طریق فرامین صوتی، آن را کنترل کرد.

به گفته فولکس واگن، این خودرو به سیستم ارتباط با دیگر خودروهای مجاور خود نیز مجهز شده به طوری که حتی می‌‌تواند با خودرویی که در فاصله 800 متری آن نیز قرار دارد، متصل شود. طول این خودرو برابر با 4.28 متر و ارتفاع آن نیز حدود 1.46 متر عنوان شده است.

در خصوص نمای بیرونی گلف 2020 نیز باید گفت که این خودرو ظاهری اسپرت‌تر را به خود گرفته؛ چراکه مهندسان فولکس واگن تغییراتی در طراحی چراغ جلو، نوار LED و جلوپنجره اعمال کرده‌اند که نمایی مدرن و امروزی را به آن بخشیده است.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات فنی و موتور این خودرو اعلام نشده و باید منتظر ماند و چشم به راه رویدادهای بعدی در دنیای خودرو و حضور فولکس واگن به روی صحنه بود.

نسل جدید خودروی فولکس واگن گلف رونمایی شد

منبع: engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا