تکنولوژیخودروخودرو الکتریکی

اتوبوس‌های خودران الکتریکی فولکس واگن در راه دوحه قطر

گروه خودروسازی فولکس واگن از عقد قراردادی با کشور قطر خبر داد که بر اساس آن، این شرکت موظف شد تا سال 2022، سیستم حمل و نقل عمومی‌شهر دوحه را به اتوبوس های خودران الکتریکی خود مجهز کند.

هدف از این قرارداد، تغییر و توسعه بیشتر سیستم حمل و نقل در کشور قطر عنوان شده که بر اساس آن، علاوه بر استفاده از اتوبوس ها و اتومبیل‌های خودران، گام‌هایی نیز در جهت فراهم کردن زیرساخت‌ها و آماده کردن بستر نرم‌افزاری به منظور استفاده از این خودروها برداشته خواهد شد. قرار است که اتومبیل‌های خودران فولکس واگن، در کنار دیگر خوروهای موجود در شهر دوحه بکار گرفته شوند.

طبق این تفاهمنامه، چهار برند تحت مالکیت شرکت فولکس واگن برای این ماموریت انتخاب شده‌اند که شامل فولکس واگن Commercial Vehicles، اسکانیا، سرویس MOIA و سیستم هوشمند خودران آئودی (AID) می‌شوند.

منصور المحمود، مدیرعامل شرکت QIA که طرف قرارداد فوکس واگن محسوب می‌شود، در این رابطه گفت: ما به موج جدیدی از نوآوری بای پیشرفت شهرهای خود نیازمندیم. استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی و خودروهایی با آلایندگی صفر، می‌تواند به ما در ایجاد سیستم حمل و نقل شهری پیشرفته کمک کند. همچنین، با این کار می‌توانیم گام مهمی‌در جهت کاهش مصرف سوخت برداریم.

گفته می‌شود که برای فاز نخست، 35 ون الکتریکی ID.Buzz فولکس واگن روانه خیابان‌های دوحه خواهند شد. از طرفی دیگر، 10 اتوبوس اسکانیای خودران نیز برای جابجایی مسافران بیشتر در نظر گرفته شده است.

طبق آخرین گزارش‌ها، مراحل تست و ارزیابی اتومبیل‌های خودران فولکس واگن در سال 2020 کلید خواهد خورد و به در اوایل سال 2021 نیز شاهد ورود آزمایشی این خودروها به خیابان‌ها خواهیم بود. با این حال، قطر و اهالی دوحه می‌بایست تا سال 2020 صبر کنند تا بتوانند حرکت این اتومبیل‌ها را در شهر خود ببینند.

منبع
Tech Crunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا