موبایل

پیش فروش گوشی تاشو «هواوی میت ایکس» در چین آغاز شد

پس از مدت‌‌ها انتظار شرکت هواوی بالاخره پیش فروش گوشی تاشو «میت ایکس» را در چین آغاز کرد. ظاهرا هواوی تصمیم گرفته عرضه این گوشی را از خانه آغاز کند تا با فروش ضعیف در کشورهای غربی فعلا مواجه نشود.

عرضه گوشی هواوی میت ایکس 5G تا به امروز در دو مرحله به تاخیر افتاده چراکه هواوی به دلیل تحریم‌های اخیر آمریکا علیه این شرکت با کمبود مواد اولیه مواجه شده بود.

این اقدام آمریکا موجب شد بهترین بازار هواوی یعنی اروپا، با کاهش قابل توجه فروش مواجه شود اما هواوی موفق شد با عرضه اسمارت‌فون‌های بیشتر در کشور چین این کاهش را تا 27 درصد جبران کند. گوشی تاشو میت ایکس که رقیب اصلی گوشی «گلکسی فولد» سامسونگ محسوب می‌شود، قرار است از 23 آبان رسما در کشور چین عرضه شود. طبق گفته سخنگوی شرکت هواوی، میت ایکس با قیمت 2400 دلار عرضه خواهد شد.

همچنین برنامه هواوی برای عرضه میت ایکس در بازار جهانی فعلا نامشخص است.

تحریم‌های اخیر آمریکا همچنین سبب شده گوشی‌های جدید شرکت هواوی از سیستم عامل اندریود که به گوگل تعلق دارد، محروم شوند. در حال حاضر 30 مدل اسمارت‌فون شرکت هواوی به دلیل تحریم‌های امریکا و کمپانی گوگل، از اندروید محروم شده‌اند.

قرار بود پیش فروش هواوی میت ایکس از خرداد امسال آغاز شود اما شرکت در آن زمان اعلام کرد که این گوشی در حال گذراندن پروسه‌ کسب مجوزهای لازم برای ورود به بازار است.

منبع: businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا