آی بی امتکنولوژیگوناگونهوش مصنوعی

انجام اولین سفر کشتی هوشمند و اتوماتیک Mayflower تا سال آینده

یک کشتی کاملا اتوماتیک  و هوشمند به نام «Mayflower»  قرار است اولین سفر خود را روی اقیانوس اطلس، ماه سپتامبر سال آینده آغاز کند. اولین کشتی Mayflower، یک کشتی آمریکایی شناخته شده بود که به عنوان نمادی از فرهنگ این کشور ، در سال 1620 اولین سفر خود را انجام داد. حالا نسخه اتوماتیک این کشتی نیز در چهارصدمین سالگرد راه اندازی جد بزرگ خود، اولین سفرش را سپتامبر سال آینده انجام خواهد داد.

این کشتی را شرکت بزرگ تکنولوژیک IBM با مشارکت سازمان تحقیقات و اکتشافات دریایی  Promare ، توسعه داده است.

کشتی تمام اتوماتیک می فلوور

طی چهار دهه گذشته، صنعت تکنولوژی رشد فوق العاده‌ای را تجربه کرده است. این روند توسعه و اتوماسیون سازی، در دنیای حمل و نقل دریایی نیز دیده می‌شود. کشتی می فلوور اتوماتیک، عرشه‌ای متشکل از پنل‌های خورشیدی دارد و همچنین، به موتورهای دیزل نیز مجهز است. این کشتی، توربین نیز دارد که برای افزایش سرعت از آنها استفاده می‌شود. می فلوور، با وجود مسیری 3222 مایلی که از انگلیس تا ماساچوست باید بپیماید، قطعا راه سختی در پیش دارد. اما اگر این سفر موفقیت آمیز باشد، می فلوور اولین کشتی بزرگی خواهد بود که اقیانوس اطلس را به صورت اتوماتیک می‌پیماید.

مقایسه دو مدل قدیمی و جدید کشتی می فلور- 1620 و 2020

شرکت آی‌بی‌ام، وظیفه پشتیبانی تکنیکی از سیستم مسیریابی و بخش‌های تحقیقاتی این کشتی را به عهده دارد مانند تجهیز تکنولوژی هوشمند PowerAI و پشتیبانی از سرورهای سیستم که با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی توسعه یافته‌اند. سیستم‌های آی‌بی‌ام به کشتی کمک می‌کند تا موانع و خطرات موجود در مسیر را شناسایی کرده و با کمک رادارها و دوربین‌های پیشرفته‌ای که دارد، این سفر را با موفقیت به مقصد برساند.

سیستم‌های این کشتی همچنین مجهز به تکنولوژی‌ها و ابزارهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهند بود تا به کمک آنها اهداف تحقیقاتی اقیانوسی نیز انجام گیرد.

منبع : تک کرانچ

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا