خودروخودرو الکتریکی

ولوو XC40 تمام الکتریکی با سیستم عامل اندروید رونمایی می‌شود

تنها یک هفته تا رونمایی از اولین خودروی تمام الکتریکی مدل XC40 SUV ولوو باقی مانده و روز گذشته این خودرو ساز سوئدی اعلام کرد XC40 برای اولین بار به سیستم هوشمند «Android Automotive» مجهز خواهد بود.

این یعنی XC40 جدید با امکاناتی همچون اپلیکیشن‌های گوگل اسیستنت و گوگل مپ بدون نیاز به اسمارت‌فون اندرویدی عرضه خواهد شد. این سیستم جدید گوگل همچنین به راننده امکان دسترسی به پلی استور گوگل و دانلود اپلیکیشن‌های تعبیه شده برای سرنشینان خودرو را می‌دهد.

تقریبا 2 سال از تلاش‌های ولوو برای به‌کارگیری اندروید در خودروهایش می‌گذرد. سال 2018 بود که گوگل در کنفرانس I/O نسخه اولیه خودرو XC40 دیزلی را معرفی کرد که در آن از اندروید استفاده شده بود.

البته برندهای زیرمجموعه ولوو در گذشته از سیستم عامل اندروید در خودروهایشان استفاده کرده‌اند. «Polestar» یکی از همین برندهاست که اخیرا خودروهای تمام الکتریکی مدل Polestar 2 را با سیستم عامل اندروید معرفی و اعلام کرد تا سال 2020 این خودرو تمام الکتریکی را به بازار عرضه خواهد کرد.

ضمنا این به‌کارگیری عمیق اندروید در XC40 الکتریکی به راننده و سرنشینان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از دستیار هوشمند گوگل حتی تنظیمات دمای داخل کابین را تغییر دهند. نکته جالب اینکه امکان اتصال آیفون به سیستم ضبط هوشمند ولوو و استفاده از AppleCarPlay هم وجود دارد.

علیرغم این ویژگی‌های سیستم اندروید به‌کارگرفته شده در این خودرو که امکانات خیلی بیشتری در مقایسه با دیگر سیستم‌های هوشمند خودرویی ارائه می‌کند، اما این سیستم گوگل همچنان شباهت خیلی زیادی به نرم‌افزار Senus ولوو که در دیگر خودروهای این شرکت به‌کارگرفته شده دارد.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا