خودرو

نقد و بررسی خودرو ولوو V60 2019

 

ولوو V60 2019 خودرویی است که از هر لحاظ انتظارات را برآورده می‌کند.

ولوو V60  نهایت راحتی، کارآمدی و فرصتی برای تجربه رانندگی آسوده و در عین حال لذت بخش را برای راننده و سرنشینان فراهم کرده.

در کل این خودرو تمامی امکانات و ویژگی‌های خودروهای 1 میلیون دلاری و حتی 2 میلیون دلاری را با قیمت بسیار پایین در اختیار شما قرار می‌دهد. در این گزارش قصد داریم به بررسی ولوو V60 بپردازیم.

بالاترین امکانات، کمترین قیمت

آنچه که پس از بررسی اولیه متوجه آن شدیم و شما هم متوجه می‌شوید، اینکه برای داشتن یک تجربه رانندگی لوکس دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت نیست.

ولوو V60 می‌تواند تمامی انتظارات شما را از صفر تا صد برآورده کند. آن هم با کمترین قیمت ممکن.

ولوو V60 2019

نسخه مومنتوم (Momentum) این خودرو با چراغ‌های ال‌ای‌دی استاندارد، سقف پانوراما، صفحه نمایش داشبورد لمسی 9 اینچی مجهز به سیستم Sensus شرکت ولوو، سیستم CarPlay اپل، اندروید Auto و صندلی‌های چرمی عرضه می‌شود.

از نظر ولوو، امنیت در بالاترین درجه ممکن قرار دارد. از همین رو سیستم هوشمند جلوگیری از برخورد City Safety، سیستم کاهش لرزش در سفرهای آفرود، سیستم هدایت کننده خودرو بین خطوط، سیستم تشخیص علامت‌های راهنمایی و رانندگی و همچنین دستیار پارک اتوماتیک دنده عقب در تمامی نسخه‌های این خودرو به‌کارگرفته شده‌اند.

البته این خودرو علاوه بر امکانات بی‌نظیر، از ظاهر بسیار زیبایی هم برخوردار است. خلاقیت‌های ظاهری به‌کاررفته در طراحی این خودرو باعث شده شده V60 در مقایسه با نسل خودروهای S60 تفاوت‌های کلی داشته باشد.

داشبورد کشیده و زیبا، چرخ‌هایی که تا حد ممکن از هم دور شده‌اند و چراغ‌های نسبتا جدید چکشی باعث می‌شوند خودروی جدید ولوو ظاهر بی نقصی در جاده از خود به نمایش بگذارد.

این چهره منحصر به فرد و تاثیرگذار یکی از فاکتورهایی است که این خودرو را در مقایسه با رقبایش متمایز کرده است.

در نسخه مومنتوم این خودرو از چرخ‌های 17 اینچی استفاده شده که البته با پرداخت 800 دلار می‌توانید از چرخ‌های 18 اینچی بر روی این خودرو هم استفاده کنید.

همچنین با پرداخت 1000 دلار حتی می‌توانید از چرخ‌های 19 اینچی نیز بهره‌مند شوید. اما در کل نسخه 18 اینچی این چرخ‌ها مناسب‌ترین سایز برای این خودرو هستند.

موتور ولوو V60 2019

موتور ولوو V60 2019

ولوو V60 با دو نوع موتور مختلف عرضه می‌شود.

در نسخه پایه این خودرو از موتور T5 2.0 لیتری توربوشارژر مدل I4 استفاده شده که قادر به تولید 250 اسب بخار و گشتاور 85 نیوتون بر متر برای چرخ‌های جلویی این خوردو است. ن

سخه قوی‌تر ولوو V60 اما از موتور T6 2.0 لیتری توربوشارژ و سوپرشارژ با توان تولید 316 اسب بخار و گشتار 98 نیتون بر متر بهره می‌برد.

یک سیستم گیربکس 8 سرعته اتوماتیک هم وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد.

هر دو نسخه مزیت‌های خودشان را دارند.اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم، با توجه به تست‌های انجام شده نسخه T5 عملکرد بهتری داشت.

هر دو نسخه مزیت‌های خودشان را دارند.اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم، با توجه به تست‌های انجام شده نسخه T5 عملکرد بهتری داشت.

 

نسخه دارای موتور T5 که تنها از سیستم توربو شارژ بهره می‌برد از سرعت شتاب قابل قبولی برخوردار است.

البته نسخه T6 این خودرو بدون شک سرعت، شتاب و قدرت بیشتری داشت اما در این میان یک ایراد کوچک در این موتور وجود دارد.

به دلیل اینکه در نسخه T6 از سوپرشارژر و توربوشارژر به‌طور همزمان استفاده شده، قدرت اتقالی به چرخ‌ها در برخی مواقع عجیب و غیرمنظتره به‌نظر می‌رسید.

شاید دلیلش این بود که توربوشارژر و سوپرشارژر در این موتور از هارمونی کافی برخوردار نیستند.

در کل هردو موتور عملکرد قابل قبولی داشتند اما با نگاه دقیق‌تر به‌نظر می‌رسد نسخه دارای موتور T6 آنقدرها هم از قدرت و سرعت بیشتری برخوردار نبود.

V60 خودرویی است که رانندگی با آن در جاده‌های کوهستانی، مسطح، بزرگراه‌ها و جاده‌هی پر پیچ و خم به هیچ تلاش و زحمتی نیاز ندارد و پاسخگویی خودرو به دستورات شما در طبیعی‌ترین حالت و سریع ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

شاسی این خودرو بی نظیر باعث شده رانندگی شما در راحتی کامل و بالانس بی نقص و آرام انجام شود.

مصرف سوخت پایین T5

موتور ولوو 2019 V60

یکی دیگر از مزیت‌های انتخاب موتور مدل T5 مصرف سوخت پایین آن است.

مصرف سوخت این خودرو با موتور T5 در شهر برابر است با 12 لیتر در 100 کیلومتر و این رقم برای جاده‌های برون شهری برابر است با 7.8 لیتر در 100 کیلومتر. این در حالی است که با موتور مدل  T6 این ارقام به ترتیب 13.5 و 9 لیتر است.

تنها مزیتی که می‌توان در موتور T6 به آن اشاره کرد امکان استفاده از دیفرانسیل جلو و عقب به صورت همزمان است.

البته این را هم باید بدانید که برای بهره‌مندی از موتور T6 بایستی 4500 دلار بیشتر پرداخت کنید.

طراحی داخل کابین ولوو V60 2019

کابین ولوو V60 2019

حال هر کدام از این دو نوع موتور را انتخاب کنید، به هر حال تجربه شما از درون کابین خودرو به یک اندازه عالی خواهد بود.

تمامی تجهیزات داخل خودرو از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد موجود در دنیا ساخته شده‌اند.

صندلی‌های زیبای چرمی این خودرو را می‌توان یکی از راحت‌ترین صندلی‌ها در بین خودروهای جهان دانست و البته با انتخاب نسخه مومنتوم این خودرو می‌توانید از دوخت بسیار زیبای مدل City Weave بر روی مبلمان داخل خودرو بهره‌مند شوید.

زیبای مبلمان درون خودرو در این نسخه از زیبایی غیر قابل توصیفی برخوردار است.

داخل ولوو V60

فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان صندلی جلو و عقب بسیار زیاد بوده که آزادی عمل کافی را برای تمامی سرنشینان فراهم می‌کند و همچنین فضای کافی برای استراحت دادن به شانه‌ها و پاها در نظر گرفته شده است. سقف پانوراما هم این امکان را می‌دهد از ورود نور بیشتر به دخل کابین خودرو نهایت لذت را ببرید.

ولوو در طراحی کابین بار خودرو هم سخاوت کافی به خرج داده.

فضای پشت صندلی‌های ردیف دوم این خودرو برابر است با 1.5 متر مکعب که برای قرار دادن وسایل بزرگ مانند ساک و چمدان مسافرتی و … کاملا مناسب و کافی است.

البته در مقایسه با خودروهای مشابه از جمله  آئودی  A4 فضای پشتی V60 کمی کوچکتر است.

سیستم کامپیوتری قدیمی

کامپیوتر ولوو V60

سیستم کامپیوتری V60 مشابه سیستم‌های مدل Sensus به‌کاررفته در دیگر خودروهای این شرکت است.

این سیستم از طریق نمایشگر لمسی 9 اینچی که در مرکز داشبورد خودرو قرار گرفته قابل دسترس است.

در کل سیستم کامپیوتری Sensus ولوو زیبا، پرکاربرد و عالی است. اما استفاده از آن خیلی هم آسان نیست.

با کشیدن دست بر روی صفحه از سمت راست به چپ شما می‌توانید به تمامی کلیدهای کنترل خودرو دسترسی داشته باشید.

در کل سیستم کامپیوتری Sensus ولوو زیبا، پرکاربرد و عالی است. اما استفاده از آن خیلی هم آسان نیست.

 

با کشیدن دست به سمت راست هم می‌توانید به گزینه‌های مختلف بخش مولتی مدیا و اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

ضمنا آخرین گزینه‌هایی که در این سیستم استفاده کرده‌اید نیز در قسمت پایینی صفحه هوم نمایشگر نشان داده می‌شوند. همچنین با کشیدن دست از بالا به پایین صفحه شما وارد هزارتو تنظیمات خودرو خواهید شد.

از پدال ترمز گرفته تا تنظیمات وای فای همگی از این بخش قابل دسترسی هستند. انگار که همه چیز در ولوو V60 قابل تنظیم است.

ولوو V60 2019

ولوو به منظور برطرف کردن سرعت پاسخگویی پایین سیستم sensus تصمیم گرفته از یک پردازنده سریعتر در سخت افزار این خودرو استفاده کرده است.

البته تمامی خودروهای مدل 2019 شرکت ولوو از این پردانده جدید بهره‌مند خواهند بود. با این حال حتی با وجود پردازنده جدید، شروع به کار سیستم Sensus در این خودرو کمی با تاخیر و کندی انجام می‌گیرد.

البته پس از شروع به کار، در طول کار کردن با سیستم هیچ تاخیری مشاهده نمی‌شود.

قیمت ولوو V60 2019

قیمت مدل پایه V60 2019 برابر است با 38900 دلار.

برای مثال برای مدل مومنتوم با موتور T5 رنگ متالیک آبی شما باید 645 دلار بیشتر پرداخت کنید و ضمنا برای بهره مندی از چرخ‌های 18 اینچی بایستی 800 دلار دیگر پرداخت کنید.

جدا از اینها اگر بخواهید مبلمان داخلی خودرو را از مدل City Weave تمام چرم انتخاب کنید، باید 750 دلار دیگر را به مبالغ بالا اضافه کنید.

با جمع این مبالغ، قیمت کلی خودروی شما به 41095 هزار دلار می‌رسد.

البته اکثر خریداران ترجیح می‌دهند از بالاترین مشخصات فنی در خودروی V60 استفاده کنند که از جمله آنها می‌توان به سیستم صوتی هارمن کاردون 2500 دلاری اشاره کرد.

همچنان برای بهره‌مندی از سیستم دوربین پانوراما 360 درجه، کروز کنترل پیشرفته و چراغ مه شکن ال‌ای‌دی نیز باید 2500 دلار دیگر پرداخت کنید.

همچنین ولوو V60 با طراحی مدل R-Design و مدل Inscription به ترتیب با دو قیمت 43،900 و 49،400 هزار دلار عرضه می‌شوند.

البته مدل دوم تنها با موتور T6 عرضه می‌شود.

در کل نسخه مومنتوم این خودرو تمام ویژگی‌هایی را که به آنها نیاز دارید برایتان فراهم می‌کند و لزومی برای انتخاب دیگر نسخه‌های این خودرو وجود ندارد.

قابلیت جدید خودروهای تسلا برای محافظت از حیوانات خانگی

اولین خودرو الکتریکی استون مارتین

هیوندای Elevate؛ خودرویی که قدم برمی‌دارد

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا