تکنولوژی

ولوو تولید خودری فقط بنزینی را متوقف می‌کند

شرکت سوئدی ولوو اعلام کرد که تمام خودروهای آینده این شرکت،  از سال 2019 به بعد یا هیبریدی و یا الکتریکی خواهند بود. این شرکت قرار است خط تولید خودروهایی با موتور احتراقی خود را تحت عنوان ” پایان تاریخی” متوقف کند.

ولووو تصمیم دارد بین سالهای 2019 تا 2021، پنج مدل خودروی 100 درصد الکتریکی تولید کند و دیگر مدل‌های بنزین سوز این شرکت نیز با موتور هیبریدی عرضه خواهند شد. این اولین بار است که یک شرکت سازنده خودرو، چنین برنامه جسورانه‌ای برای آینده ترتیب می‌دهد.

رئیس اجرایی شرکت ولوو، Håkan Samuelsson می‌گوید:” ولوو قصد تولید خودروها با موتور بنزین سوز احتراقی را متوقف کند و این اعلانیه نیز به همین دلیل منتشر شده است. این شرکت به دلیل درخواست فراوان مشتریان برای عرضه خودروهای الکتریکی، این تصمیم را گرفته است.”

شرکت ولوو که توسط شرکت عظیم چینی جیلی خریداری شده است، تا کنون هیچ خودروی الکتریکی تولید نکرده است اما 5 مدل خودروی دوگانه سوز هیبریدی عرضه کرده که بعد از اتمام شارژ باتری الکتریکی، موتور بنزینی آنها فعال می‌شود.

با افزایش معضل جهانی گرمای هوا، شرکت‌های خودروسازی بیش از هر زمان دیگری نیاز به خودروهای دوستدار طبیعت را حس کرده‌اند. شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا به عقیده Samuelsson قدرتمند‌‌ترین رقیب این شرکت در این زمینه است. وی می‌گوید:” ما قطعا با رقیب سرسختی روبرو هستیم ولی به زودی شرکت ولووی تبدیل به دومین شرکت برتر سازنده خودروهای تمام الکتریک در جهان خواهد شد.”

در هر صورت، صنعت خودروهای الکتریکی راه طولانی در پیش دارد و طبق گزارش Financial Times، در سال 2016 تنها 1 درصد از خودروها در سطح جهان، الکتریک بودند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا