رویدادهای خارجی

احتمالات و انتظارات از کنگره جهانی موبایل 2020

کنگره جهانی موبایل که با نام «MWC» در سراسر دنیا شناخته می‌شود، قرار است طی چهار روز یعنی از 24 تا 27 فوریه سال 2020 ( از ۵ تا ۸ اسفند ۱۳۹۸ ) برگزار شود. این مراسم بزرگترین رویداد موبایلی در سال 2020 محسوب می‌شود، همانطور که رویداد کنگره جهانی موبایل 2019 از اهیت بسیار بالایی برخوردار بود.

از همین جهت انتظار می‌رود در رویداد فوریه 2020 هم شاهد رونمایی‌های بزرگ از طرف غول‌های موبایل سراسر دنیا از جمله سامسونگ، سونی و موتورولا باشیم.

با اینکه هنوز هیچ اخبار و شایعاتی از این رویداد بزرگ منتشر نشده اما تا حدودی می‌توان حدث زد چه گوشی‌هایی در کنگره جهانی موبایل 2020 معرفی خواهند شد. بنابراین در ادامه این مطلب لیستی از گوشی‌هایی را که به احتمال زیاد در مراسم MWC 2020 شاهد آنها هستیم با شما به اشترام می‌گذاریم.

گلکسی اس11 سامسونگ

کنگره جهانی موبایل 2020

سامسونگ عادت دارد که از پرچمدار سری اس در اوایل سال میلادی جدید رونمایی کند و معولا برای این کار رخداد کنگره جهانی موبایل را انتخاب می‌کند. البته از آنجایی که اس10 سامسونگ قبل از کنگره جهانی موبایل 2019 معرفی شد، تضمینی برای معرفی اس11 در جریان MWC 2020 وجود ندارد. اما در این میان شایعاتی درباره لنزهای 108 مگاپیسکلی دوربین با رزولوشن 1080p شنیده می‌شود. همچنین این انتظار هم وجود دارد که اس11 در ایالات متحده با چیپست اسنپدراگون 865 معرفی شود که طبق گفته‌ها از چیپست‌های فعلی اندروید خیلی قدرتمندتر است.

ضمنا یک احتمال ضعیف هم وجود دارد که این دستگاه با نام اس11 معرفی نشود و سامسونگ از نام جدیدی مثل «گلکسی وان» برای پرچمدار جدید خود استفاده کند و حتی در این گوشی از قلم استایلوس استفاده شود. در کل ممکن است پرچمدار 2020 این شرکت تلفیقی از سری اس و سری نوت باشد.

گوشی‌های سری A گلکسی

گلکسی اس11

درحالی که انتظار داریم در گنگره جهانی موبایل 2020 شاهد معرفی اس11 سامسونگ باشیم، این احتمال وجود دارد سامسونگ از سری گوشی‌های میان رده گلکسی A نیز رونمایی کند. احتمالا این گوشی‌ها نسخه‌هایی مشابه گلکسی A50 و A30 باشند که در MWC 2019 شاهد آنها بودیم.

اینکه کدام مدل‌ها و با چه قابلیت‌هایی قرار است در رویداد فوریه 2020 معرفی شوند فعلا مشخص نیست اما برخی معتقدند گلکسی A80 با دوربین چرخشی معرفی شده و گلکسی A90 5G نیز با مشخصاتی نزدیک به پرچمداران سامسونگ پرده‌برداری شود.

سونی اکسپریا 2

سونی اکسپریا 2

سونی اغلب پرچمدارانش را در کنگره جهانی موبایل معرفی می‌کند که «اکسپریا 1» یکی از همین پرچمداران بود که در رویداد سال گذشته شاهد آن بودیم. بنابراین این امید وجود دارد که سونی در جریان کنگره جهانی موبایل 2020 از سونی اکسپریا 2 یا چیزی شبیه به آن پرده‌برداری کند.

هواوی پی40

رویداد MWC 2020

هواوی هم بیشتر اوقات از گوشی‌های قدرتمند و جدیدش در این رویداد رونمایی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به «هواوی میت ایکس تاشو» در جریان رویداد سال گذشته و پرچمدار دو سال پیش هواوی یعنی پی10 اشاره کرد.

آنچه که در این میان نمی‌توان با اطمینان کامل راجع به آن صحبت کرد اینکه هواوی در این مراسم از پرچمدار جدید این شرکت یعنی پی40 رونمایی کند. اما در صورتی که این اتفاق رخ  دهد، قطعا هواوی این گوشی را به همراه نسل جدیدی از سیستم دوربین با قابلیت‌های تصویربرداری و فیلمبرداری خارق‌العاده رونمایی خواهد کرد.

حال اگر این اتفاق رخ دهد، به احتمال زیاد هواوی پی40 بدون دسترسی به سرویس‌های گوگل معرفی می‌شود اما از طرف دیگر از لحاظ سخت‌افزاری شرکت‌کنندگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. حال باید منتظر ماند و دید هواوی برای این رویداد چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

نوکیا 9.1 PureView

کنگره جهانی موبایل 2020

نوکیا 9 PureView در کنگره جهانی موبایل 2019 رونمایی شد و حالا امیدواریم نسل جدید این گوشی نوکیا یعنی 9.1 PureView در رخداد امسال معرفی شود. البته هنوز مطمئن نمی‌دانیم نوکیا چه نامی را برای نسل جدید این گوشی در نظر گرفته. البته شایعات خبر از نام 9.1 PureView با پشتیبانی از 5G برای این گوشی می‌دهند.

احتمالا گوشی جدیدی که نوکیا در MWC 2020 معرفی می‌کند از جدیدترین سیستم سخت‌افزاری موجود در بازار و البته با تمرکز بر روی بخش دوربین معرفی خواهد شد. نوکیا 9 PureView در حال حاضر به 5 لنز مجهز است و انتظار می‌رود نسخه جدید آن با قدرت بیشتری پا به عرصه بگذارد، نه صرفا با تعداد لنزهای بیشتر.

ال‌جی جی9

کنگره جهانی موبایل 2020

از آنجایی که ال‌جی در مراسم سال گذشته از دو پرچمدار به‌طور همزمان رونمایی کرد بنابراین این انتظار وجود دارد در رویداد جدید کنگره جهانی موبایل هم شاهد معرفی بیش از یک نوع گوشی از این شرکت باشیم. ال‌جی جی9 یکی از این دیوایس‌ها است.

هنوز هیچ اخباری راجع به جی9 منتشر نشده و از آنجایی که ال‌جی به استفاده از ویژگی‌های غیرمعمول در دیوایس‌هایش علاقه دارد، احتمال می‌رود امسال هم شاهد چند سورپرایز از طرف این شرکت کره‌ای باشیم.

ال‌ جی وی60

رویداد MWC 2020

یگی دیگر از پرچمداران ال جی که منتظریم در رخداد کنگره جهانی موبایل 2020 معرفی شود، عضو جدید سری «V» شرکت یعنی  ال جی «وی60» است.

البته در مورد این گوشی هم فعلا اطلاعاتی در دست نیست اما احتمال می‌رود وی60 هم با پشتیبانی از 5G معرفی شود چراکه قبلا گوشی وی50 ThinQ نسخه 5G توسط ال‌ جی عرضه شده است. بنابراین بعید به نظر می‌رسد وی60 از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی نکند.

همچنین امیدواریم ال‌جی در این گوشی از یک سری ویژگی‌های جدید استفاده کند همانطور که این شرکت وی40 را برای اولین بار با دوربین سه‌گانه معرفی کرد. البته شرکت در وی50 از نوآوری‌های قابل توجهی استفاده نکرد و تنها پشتیبانی از نسخه 5G بود که این گوشی را از سایر رقبا متمایز می‌کرد.

شیائومی می 10

شیائومی می10

شیائومی اخیرا توانسته راه ورد به کشورهای غربی را پیدا کند و این خبر خوبی است چراکه این شرکت چینی همواره از جدیدترین و جذاب‌ترین تکنولوژی‌ها در گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

از همین جهت انتظار می‌رود شیائومی در کنگره جهانی موبایل 2020 از می 10 رونمایی کند. همه شواهد این مسئله را تایید می‌کنند و در صورت معرفی می 10 احتمالا شاهد یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌ها در کنگره جهانی موبایل 2020 هستیم.

البته می 9 خیلی هم نوآورانه نبود اما با این وجود به جدیدترین چیپست بازار و سیستم دوربین عالی مجهز بود و البته ضعف‌های خیلی کمی در این گوشی دیده می‌شد. بنابراین می 10 هم می‌تواند از همین الگو استفاده کند و پا به عرصه رقابت بگذارد.

موتو جی8

کنگره جهانی موبایل 2020

از آنجایی که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند موتو جی8 در اوایل سال 2020 معرفی شود، احتمالا کنگره جهانی موبایل 2020 محل معرفی این پرچمدار جدید کمپانی محبوب موتورولا خواهد بود. البته موتو جی7 قبل از کنگره جهانی موبایل 2019 معرفی شد و نمی‌توان با قطعیت در اینباره صحبت کرد.

در هر صورت امیدورایم در این رویداد اخبار خوبی از موتورولا بشنویم، حال این خبر مربوط به موتو جی8 باشد یا یک دیوایس تازه وارد فرقی نمی‌کند. همچنین موتورولا به تازگی تولید گوشی‌های تحت سری Z را هم گسترش داده و بعید نیست در سال جدید علی‌الخصوص MWC 2020 شاهد پرده برداری مدل‌های جدید این سری باشیم.

همچنین تصاویر لورفته جدید نشان می‌دهند موتو جی8 به دوربین سلفی پاپ آپ مجهز خواهد بود که برای این گوشی میان رده یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود و در صورت معرفی در این رویداد به یکی از جذاب‌ترین گوشی‌ها در بین رقبا تبدیل خواهد شد.

منبع: techradar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا