سامسونگ

کروم بوک 4 سامسونگ با قیمت 229 دلار معرفی شد

تقریبا 4 سال پس از معرفی کروم بوک 3 می‌گذرد و بالاخره امروز شرکت سامسونگ از نسل جدید این محصول تحت عنوان کروم بوک 4 رونمایی کرد.

کروم بوک 4 در دو مدل 11.6 و 15.6 اینچی عرضه خواهد شد که برای این دو، به ترتیب قیمت پایه 229 و 249 دلار تعیین شده است. تغیرات زیادی در سیستم عامل کروم بوک، بعد از عرضه کروم بوک 3 ایجاد شد که در کروم بوک 4 شاهد بسیاری از این تغییرات هستیم.

طراحی و سخت‌افزار

این محصول از لحاظ شکل و شمایل، بسیار نزدیک به کروم بوک Flip C302 ایسوس طراحی شده است. سامسونگ در کروم بوک 4 از پردازنده‌های سلرون N4000 استفاده کرده و هر دو مدل به درگاه USB-C مجهز شده‌اند. تفاوت فقط در تعداد این درگاه است، به نحوی که در مدل کوچک‌تر از یک درگاه و در مدل بزرگ‌تر از دو درگاه USB-C استفاده شده است.

از دیگر شباهت‌های میان این دو نسخه می‌توان به پشتیبانی آن‌ها از فناوری شارژ30 واتی USB-C و برخورداری از درگاه USB نوع A و ورودی 3.5 میلیمتری هدفون اشاره کرد. این محصول در چند پیکربندی عرضه خواهد شد کحافظه رم آن در دو مدل 4 و 6 گیگابایتی LPDDR4 و حافظه ذخیره‌سازی نیز در دو ظرفیت 32 و 64 گیگابایتی قابل خرید خواهد بود. هر دو مدل از درگاه میکرو SD برای ارتقای ظرفیت حافظه بهره می‌برند.

نمایشگر و باتری

میزان رزولوشن نمایشگر در مدل 11.6 اینچی برابر با 1366 در 768 پیکسل عنوان شده که نشان می‌دهد در مقایسه با مدل قبلی، تغییری نکرده اما مدل 15.6 اینچی به نمایشگری با رزولوشن 1080p مجهز شده است. طبق پیش‌بینی سامسونگ، کروم بوک جدید کوچک‌تر می‌تواند با یک بار شارژ، حدود 12.5 ساعت شارژ را در خود ذخیره و به دستگاه تزریق کند. این مدت زمان برای مدل 15.6 اینچی حدود 10.5 ساعت برآورد شده است.

کروم بوک 4 اگرچه قابل رقابت با لپ تاپ‌های موجود در بازار نیست، اما در میان کروم بوک‌ها، حرفی برای گفتن دارد و مشخصات قابل قبولی را در دل خود جای داده است.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا