تکنولوژیخودرو الکتریکیعلمیگوناگون

آغاز آزمایشات اولین هواپیمای الکتریکی ناسا

ناسا قرار است اولین هواپیمای الکتریکی یا  X-plane خود را به زودی مورد آزمایش قرار دهد. هدف  این آزمایش، توسعه استاندارهای مورد نیاز برای صنعت خودروها و هواپیماهایی الکتریکی در ‌آینده معرفی شده است. شکی نیست که در آینده، تاکسی‌های پرنده نیز به سیستم حمل ونقل مسافر دنیا اضافه خواهد شد. اما تاکسی‌های پرنده، در آینده قطعا تنها نیستند.

X-57 Maxwell نام مدل این هواپیمای الکتریکی جدید ناسایت که در آژانس تحقیقاتی Armstrong Flight Research Center در حال توسعه است و عملیات‌های آزمایشی زمینی و هوایی این هواپیما قرار است به زودی آغاز شود.

ناسا به عنوان نماینده پیشتاز صنعت هواپیمایی و فضاپیمایی در دنیا بنا دارد که با توسعه این مدل هواپیما، میزان کارایی و قابل اطمینان بودن این نوع وسیله نقلیه آینده را بررسی کند و اطلاعات خود را در اختیار دیگر شرکت‌های سازنده خودروهای تمام الکتریک هوایی قرار دهد.

هواپیمای X-57‌، در نسخه‌های متعددی تولید شده مانند X-57 Mod II یا مدل‌های Mod III و IV اما نسخه اصلی هواپیما باله‌های معمول دیگر هواپیماها را ندارد و تمام مدل‌ها نیز مجهز به موتورهای الکتریکی کروز هستند که جایگزین موتورهای سنتی احتراقی شده است.

این هواپیما قرار است تحت آزمایش‌های سنگین زمینی قرار گیرد و امنیت آن چه در زمین و چه در آسمان به دقت بررسی خواهد شد.

در این هواپیما، مدل‌های Mod III و IV باله دارند و تمام قابلیت‌های انها مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا