مایکروسافت

سرفیس پرو ایکس محصول جدید مایکروسافت برای علاقمندان برند سرفیس

مایکروسافت از محصول جدیدی تحت عنوان سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد که بعد از سرفیس ۲ سال ۲۰۱۳، اولین محصول خانواده سرفیس به حساب می‌آید که به تراشه ARM مجهز شده است.

این محصول برخلاف دستگاه‌هایی همچون سرفیس آرتی و سرفیس ۲، به مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته‌ای مجهز شده و می‌تواند توان پردازشی بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد. ابعاد صفحه نمایش سرفیس پرو ایکس از ۱۲ اینچ بکار رفته در سرفیس پرو به ۱۳ اینچ ارتقا یافته و به گفته مایکروسافت، این محصول از کمترین میزان حاشیه در میان محصولات هیبریدی یا همان دو در یک برخوردار است.

مایکروسافت در سرفیس پرو ایکس، پردازنده سری Core اینتل را کنار گذاشته و از پردازنده جدیدی تحت عنوان Surface SQ1 استفاده کرده است. این تراشه با همکاری شرکت کوالکوم تولید شده است. در خصوص ویژگی‌های ظاهری سرفیس پرو ایکس نیز باید گفت که این محصول از لحاظ بدنه و شاسی، بسیار نزدیک به سرفیس پرو طراحی شده، اما لبه‌های کناری آن به صورت گرد درآمده است.

مایکروسافت همچنین برای این محصول، یک داک برای قرارگیری قلم سرفیس اسلیم در نظر گرفته که در بالای کیبورد قرار می‌گیرد. سرفیس پرو ایکس همچنین از درگاه USB-C، فناوری شارژ سریع و قابلیت ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند.

وزن این دستگاه حدود ۷۶۲ گروم عنوان شده و ضخامت بدنه آن نیز به ۵.۳ میلیمتر می‌رسد که با این حساب، سرفیس پرو جدید را می‌توان باریک‌ترین سرفیس مایکروسافت نامید.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا