مایکروسافت

مایکروسافت سرفیس نئو رسما معرفی شد؛ تبلتی مجهز به دو نمایشگر

بیش از ۱۰ سال است که شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم مایکروسافت برای معرفی دستگاهی مجهز به دو نمایشگر یا همان نمایشگر دوگانه به گوش می‌رسید؛ تا این که بالاخره این انتظار ده ساله به بایان رسید و مایکروسافت طی کنفرانس خود در شهر نیویورک از این محصول تحت عنوان سرفیس نئو پرده برداشت.

اگرچه طبق گفته مایکروسافت سرفیس نئو به نسخه جدیدی از ویندوز به نام ویندوز ۱۰ ایکس مجهز خواهد بود اما این بروزرسانی در طی ماه‌های آتی برای این محصول عرضه خواهد شد.  پانوس پانای از مدیران ارشد مایکروسافت در خصوص سرفیس نئو عنوان کرد که این محصول دسته‌بندی جدیدی را در بازار محصولات هوشمند بوجود خواهد آورد.

هنوز جزییات دقیقی در خصوص مشخصات سخت‌افزاری و دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری سرفیس نئو منتشر نشده اما مشخصه بارز آن برخورداری از دو نمایشگر است. احتمالا هر کدام از این نمایشگرها برای وظیفه خاصی طراحی شده‌اند و کارهای متفاوت از هم را بر عهده خواهند گرفت.

هر کدام از این نمایشگرها از ابعاد ۹ اینچی برخوردارند و ضخامت آن‌ها نیز حدود ۵.۶ میلیمتر و وزن آن‌ها نیز حدود ۶۵۵ گرم عنوان شده است. مایکروسافت از محافظ صفحه گوریلا گلس بر روی این نمایشگرها استفاده کرده که طبق گفته مایکروسافت، سرفیس نئو از باریک‌ترین نمایشگر ‌LCD بهره می‌برد که تاکنون تولید شده است.

زمانی که دو نمایشگر این تبلت باز شوند، اندازه آن تقریبا با یک نوت‌بوک معمولی برابری خواهد کرد. در سرفیس نئو از تراشه ساخت شرکت اینتل استفاده شده که به گفته پانای، از نوع پردازنده ‌Leakfield این شرکت است و از آن به عنوان پردازنده هیبریدی نیز یاد می‌کند. همچنین از موتور گرافیکی نسل یازدهمی ‌اینتل نیز برای کنترل دو نمایشگر استفاده شده است.

مایکروسافت سرفیس نئو

سرفیس نئو با قلم هوشمند جدید سرفیس پن کار می‌کند که به بدنه بشتی آن متصل می‌شود. کیبورد سرفیس نئو نیز بسیار جالب طراحی شده به گونه‌ای که از خاصیت مغناطیسی برخوردار است به بدنه پشتی دستگاه می‌چسبد.

می‌توان این کیبورد را جدا کرد و بر روی یکی از نمایشگرهای سرفیس نئو قرار داد و استفاده کرد. بعد از آنکه کیبورد بر روی نمایشگر قرار داده شد، می‌توان از بخش اضافه نمایشگر به عنوان ترک پد استفاده کرد و یا از گزینه‌های دیگری که نمایان می‌شود، استفاده کرد. این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا با استفاده از این کیبورد به صورد جداگانه، از هر دو نمایشگر بهره برد.

مایکروسافت در سرفیس نئو از یک لولای بسیار مقاوم استفاده کرده که از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای برخوردار است و همین مساله دست کاربر را برای استفاده از سرفیس نئو در حالت‌های مختلف باز می‌گذارد.

در خصوص ویندوز ۱۰ ایکس نیز باید گفت که این نسخه توسط تیم مهندسی کارمن زلاتف طراحی شده که در آن از منوی استارت و تسک بار نسبتا جدیدی استفاده شده اما شباهت‌هایی نیز با ویندوز ۱۰ دارد. زلاتف در این خصوص عنوان می‌کند کاربر می‌توان یک برنامه را بر روی یک نمایشگر و برنامه دیگر را بر روی نمایشگری دیگر اجرا کند. نمایش برنامه‌ها نیز با چرخش نمایشگرها تغییر خواهند کرد. زلاتف گفت که ویندوز ۱۰ ایکس از تمامی ‌برنامه‌ها همانند مجموعه آفیس پشتیبانی می‌کند.

سرفیس نئو رسما معرفی شد؛ تبلتی مجهز به دو نمایشگر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا