تکنولوژی

اتومبیل‌های خودران اوبر به دالاس رسیدند

شرکت اوبر اعلام که در آینده میلادی اتومبیل‌های خودران خود را در شهر دالاس واقع ایالت تگزاس آمریکا تست خواهد کرد. این خودروها در ابتدا توسط رانندگان هدایت خواهند شد تا بتوان از این طریق اطلاعاتی از قبیل نقشه قسمت‌های مختلف و همچنین نحوه رانندگی در شهر را گردآوری کرد. سپس مهندسان اوبر با کمک این اطلاعات، امکان حرکت بدون‌راننده را برای این خودروها فراهم خواهند کرد.

در حال حاضر، اوبر تصمیمی‌برای حمل مسافر از طریق این خودروها ندارد. این شرکت در این خصوص نوشت: اطلاعاتی که توسط این خودروها جمع‌آوری می‌شود به ما در برداشتن گام‌های بعدی‌مان کمک خواهد کرد و ما فعلا تصمیمی‌برای استفاده از خودروهای‌مان به منظور جابجایی مسافر در شهر دالاس نداریم. اطلاعاتی که توسط اتومبیل‌های خودران‌مان در هر کیلومتری که در خیابان‌های این شهر می‌پیمایند، جمع‌آوری می‌شود نقش مهمی‌را در توسعه و پیشبرد اهدافمان ایفا می‌کنند.

در ماه مارس 2018، یکی از اتومبیل‌های خودران اوبر، تصادف بدی را تجربه کرد و این مساله انتقادات زیادی را علیه این شرکت به دنبال داشت. این اتفاق منجر به کشته شدن یه زن 49 ساله شد. اوبر در واکنش به این اتفاق، فعالیت‌های ناوگان اتومبیل‌های خودران خود را به حالت تعلیق درآورد.

هنوز اوبر توضیح مشخص و قانع‌کننده‌ای را در خصوص این حادثه ارائه نداده اما اداره حمل‌ونقل ملی آمریکا اعلام کرد که جزئیات این اتفاق را به زودی منتشر خواهد کرد. البته اوبر نیز توانست با پرداختی مبلغی که میزان آن مشخص نشده، رضایت خانواده مقتول را به دست آورد.

با این حال، اوبر حدود 9 ماه بعد از تعلیق، فعالیت‌های خود در زمینه تست و آزمایش اتومبیل‌های خودران را از سر گرفت و اخیرا نیز از نسل سوم این اتومبیل‌ها پرده برداشت که قرار است در سال 2020 مراحل آزمایشی خود را پشت سر بگذراند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا