موبایل

ویوو وی17 پرو با دوربین سلفی دوگانه پاپ آپ رونمایی شد

شرکت چینی ویوو (Vivo) روز گذشته طبق عادت همیشگی علاقه مندان اسمارت فون را در سراسر دنیا شگفت‌زده کرد و گوشی میان رده بسیار قدرتمند و جدید خود را با نام «وی17 پرو» رونمایی کرد. طبق شواهد وی17 پرو در بسیاری از بخش‌ها می‌تواند پرچمدار شرکت ویوو باشد.

سخت‌افزار

ویوو وی17 پرو هم به چیپست اسنپدراگون 675 که در وی15 پرو به‌کارگرفته شده بود مجهز شده است. این دیوایس همچنین با رم قابل توجه 8 گیگابایت در نسخه پایه رونمایی شد و باتری 4100 میلی‌آمپری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. البته به‌کارگیری باتری بزرگ موجب اضافه شدن قطر این گوشی و رسیدن ضخامت آن به 9.8 میلی‌متر شده است.

رونمایی از گوشی NEX 3 ویوو مجهز به فناوری 5G و دوربین 64 مگاپیکسلی

ماژول سلفی دوگانه پاپ آپ

اما نکته قابل توجه در این گوشی، ماژول دوربین سلفی است که برای اولین بار شاهد چنین سیستمی هستیم. ویوو وی17 پرو به دوربین سلفی دوگانه پاپ آپ مجهز شده است. یک سنسور 32 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی، سیستم دوربین سلفی این گوشی را تشکیل می‌دهند. همانطور که در تصاویر می‌بینید شرکت ویوو برای حذف حاشیه اطراف صفحه و حذف ناچ، دوربین گوشی را در فریم بالایی وی17 پرو قرار داده و با باز کردن اپلیکیشن دوربین گوشی، ماژول سلفی از داخل فریم بیرون می‌آید. البته این ماژول مکانیکی علاوه بر سنسورهای سلفی، حاوی خروجی صدا و چراغ ال‌ای‌دی نیز خواهد بود.

نمایشگر

ویوو وی17 پرو

نمایشگر 6.44 اینچی ویوو وی17 پرو از نوع اولد با رزولوشن 1080p بوده و نسبت نمایش آن هم 20:9 است که همین مسئله سبب شده ظاهر گوشی کمی کشیده‌تر به‌نظر برسد. شاید چنین گوشی کشیده‌ای برایتان حس آشنایی نداشته باشد اما حداقل نگه داشتن وی17 پرو با یک دست برایتان کار بسیار آسانی خواهد بود.

گوشی ویوو Z5 با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

دوربین چهارگانه

ویوو وی17 پرو

اما در پشت گوشی شما با منظره شگفت‌انگیزی روبرو می‌شوید. سیستم دوریبن چهارگانه با چینش عمودی وی17 پرو از یک سنسور 48 مگاپیکسلی، سنسور تله 13 مگاپیکسلی 2X، سنسور اوتراواید 8 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سیستم دروبین وی17 پرو هیچ شباهتی به دوربین یک میان رده ندارد و در آینده نزدیک قطعا پرچمداران سامسونگ، اپل و هواوی را به چالش می‌کشد.

شرکت ویوو نه تنها در وی17 پرو برای اولین بار درگاه یو اس بی C استفاده کرده بلکه تصمیم به حفظ جک هدفون گوشی نیز گرفته است.

قیمت، تاریخ عرضه و پیش‌بینی اولیه

ویوو وی17 پرو با قیمت 422 دلار به زودی دری کشور هند عرضه خواهد شد. شاید اگر شرکت از چیپست اسنپدراگون 855 به جای 675 استفاده می‌کرد، وی17 پرو یکی از پرفروش‌ترین دیوایس‌‌های دنیا می‌شد. در حال حاضر تنها ویژگی متوسط این دیوایس چیپست آن است و از لحظا نمایشگر، طراحی و البته دوربین وی17 پرو قادر است با تمامی گوشی‌های قدرتمند دنیا رقابت کند.

رونمایی از اولین گوشی 5G شرکت ویوو

فراموش نکنید هیچکدام از پرچمداران قدرتمند 2019 به 6 دوربین مجهز نشده است.

منبع: ورج

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا