موبایل

رونمایی از گوشی NEX 3 ویوو مجهز به فناوری 5G و دوربین 64 مگاپیکسلی

شرکت چینی ویوو به‌تازگی از اسمارت‌فون جدیدی تحت عنوان NEX 3 پرده برداشت که جزو اولین گوشی‌های مجهز به فناوری ارتباطی 5G در جهان محسوب می‌شود.

این گوشی در قسمت پشتی خود از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که با فریمی‌دایره‌ای در کنار هم جای گرفته‌اند. در این دوربین، از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی استفاده شده که به عنوان اولین اسمارت‌فون، سنسور ایزوسل برایت GW1 سامسونگ را در خود جای داده است. دو سنسور دیگر این دوربین از رزولوشن 13 مگاپیکلسلی بهره می‌برند که یکی از نوع واید و دیگری از نوع تله‌فوتوست.

ویوو NEX 3 از ظاهری جذاب و طراحی چشم‌نوازی بهره می‌برد به طوری که مهندسان این شرکت چینی از نمایشگر واترفال در این گوشی استفاده کرده‌اند که به پنل 6.98 اینچی امولد و نسبت نمایشگر به بدنه 99.6 درصدی مجهز شده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، نمایشگر این گوشی تا قسمت‌های کناری بدنه کشیده شده و به گفته ویوو، دیگر وقت آن رسده تا با دکمه‌های کناری بدنه خداحافظی کنیم. در NEX 3 از قابلیت تاچ سنس (Touch Sense) به جای دکمه‌های کناری استفاده شده که قادر است دستورات را از طریق تاچ دریافت و اجرا کند.

قابلیت دیگر بکار رفته در این گوشی، X-Axis Haptic نام دارد که می‌تواند در حین اجرای بازی، تایپ کردن و غیره، ویبره‌های نرمی‌را ایجاد می‌کند که می‌تواند قابل‌توجه باشد.

علاقمندان به عکس‌های سلفی نیز می‌توانند به کمک دوربین 16 مگاپیکسلی این گوشی، عکس‌های باکیفیتی را ثبت کنند. در این دوربین قابلیتی به نام Hyper HDR پرتره مستر تعبیه شده که میزان دقت دامنه دینامیک بین چهره فرد و نقاط روش پس‌زمینه عکس را افزایش می‌دهد.

گوشی NEX 3 شرکت ویوو در دو مدل عرضه خواهد شد که با رم 8  و 12 گیگابایتی قابل خرید خواهند بود. حافظه داخلی این دستگاه نیز برابر با 256 گیگابایت عنوان شده است. توان پردازشی این دستگاه از طریق پردازنده قوی اسنپدراگون 855 تامین می‌شود.

یک باتری 4500 میلی‌آمپری نیز در این گوشی بکار رفته که از فناوری شارژ سریع 44 واتی پشتیبانی می‌کند. سه قیمت برای این گوشی اعلام شده که ارزان‌ترین آن با رم 8 گیگابایتی، حافظه 256 گیگابایتی و قابلیت 4G با قیمت تقریبی 707 دلار عرضه خواهد شد.

مدل 5G مجهز به رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی با قیمت 810 دلار و مدل مجهر به رم 12  و حافظه 256 گیگابایتی، با قیمت 877 دلار به دست خریداران خواهد رسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا