موبایل

رونمایی از اولین گوشی 5G شرکت ویوو

شرکت ویوو اخیرا از اولین گوشی مجهز به فناوری ارتباطی 5G خود تحت عنوان iQOO 5G پرده برداشت.

اگرچه ویوو اطلاعاتی را در خصوص مشخصات فنی این محصول ارائه نکرد، اما گفت که iQOO 5G طی سه ماه آینده روانه بازار خواهد شد. به لطف ویدیوی تبلیغاتی که از این گوشی منتشر شده، می‌توان گفت که iQOO 5G به فناوری شارژ سریع 120 واتی مجهز خواهد بود که در نوع خود بی‌نظیر است.

دستاورد جدید ویوو به پردازنده اسنپدراگون 855 و مودم اکسترنال X50 مجهز خواهد بود. بکارگیری فناوری 5G نیازمند چهار آنتن است که در کنار آنتن‌های بلوتوث و وای‌فای، شاهد تعبیه چهار آنتن روی بدنه این اسمارت‌فون خواهیم بود.

ناگفته نماند که مودم اکسترنالی که برای این گوشی استفاده می‌شود، منجر به بزرگ‌تر شدن مادربورد خواهد شد. از طرفی هم، فناوری 5G انرژی بیشتری را می‌طلبد و از این جهت دست ویوو برای کاهش ظرفیت باتری بسته است.

کین فی، مدیر بخش تحقیق و توسعه 5G ویوو گفت که این فناوری افزایش سرعت اتصال برای کاربران و ارتقای حجم دیتا برای شرکت‌های مخابراتی را فراهم خواهد کرد. همچنین مدت زمان تاخیر نیز به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت و به 10 میلی‌ثانیه تقلیل می‌یابد. این یعنی کاربران می‌توانند با سرعت و کیفیت بالاتری از اجرای برنامه‌های مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده و یا سرویس‌های استریمینگ لذت ببرند.

ویوو در مراسم معرفی این گوشی، از یک عینک واقعیت افزوده نیز رونمایی کرد که از دو صفحه با رزولوشن 720p و شش درجه آزادی بهره می‌برد. این عینک می‌تواند بازی‌های واقعیت مجازی و ویدیوهای سه بعدی را اجرا کند. ویوو اعلام کرده که با کمک فناوری 5G، سرعت انتقال بین 5 تا 10 برابر نسبت به فناوری 4G ارتقا خواهد یافت.

در خصوص فناوری باتری این گوشی نیز باید گفت که با شارژر 120 واتی ویوو، می‌توان 50 درصد از یک باتری 4000 میلی‌آمپری را ظرف 5 دقیقه شارژ کرد. همچنین، صفر تا صد این باتری نیز ظرف 13 دقیقه پر خواهد شد. متاسفانه هنوز جزییاتی در خصوص این گوشی و زمان دقیق عرضه آن اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا