تکنولوژی

تولید 100 هزار دستگاه تسلا در یک سال و نیم

شرکت خودروسازی تسلا برای تولید خودروهای الکترکی خود طبق سفارش و برنامه در یک سال اخیر با مشقت فراوانی روبرو بوده است. با اینکه تسلا در تولید خودروی مدل 3 از برنامه عقب افتاده بود اما این شرکت در هفته گذشته موفق شد به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کند: تولید 100 هزار دستگاه خودرو الکتریک مدل 3.

این تعداد خودرو پس از گذشت یک سال و نیم از زمان آغاز تولید خودرو مدل 3 توسط تسلا تولید شده است. البته خودروهای مدل اس و مدل ایکس این شرکت در این بازه زمانی با این تعداد تولید نشده‌اند.

تسلا 3

شرکت تسلا به قول کارشناسان «سال جهنمی» را از لحاظ تولید پشت سر گذاشته چرا که این شرکت در طول این مسیر بارها با موانع تولیدی مختلفی مواجه شد اما تسلا بالاخره موفق شد تولید سالانه خود را تا حدودی به میزان تولید شرکت مرسدس بنز نزدیک کند. شرکت آلمانی بنز در 1 سال گذشته حدود 66 هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده و شرکت تسلا هم در این بازه زمانی بیش از 64 هزار دستگاه خودرو فروخته است. در حال حاظ شرکت تسلا مدل‌های ایکس، اس و 3 را تولید می‌کند.

البته رساندن این خودروهای به دست مشتریان هم خودش به تنهایی یک داستان و چالش جداگانه است که حتی ایلان ماسک به دلیل تاخیر در رساندن خودروها به دست مشتریان از خریداران عذرخواهی کرده است. با این تعداد خودروی فروخته شده توسط تسلا، حالا مجموع تعداد خودروهای الکتریک فروخته شده در سراسر دنیا به عدد 1 میلیون رسید.

منبع: Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا