موبایلهواوی

هواوی میت 30 پرو معرفی شد

خداحافظی با دکمه‌های فیزیکی

شرکت هواوی لحظاتی پیش در شهر مونیخ رسما پرچمداران جدید سری میت 30 را معرفی کرد. این سری شامل گوشی‌های میت 30 و میت 30 پرو می‌شود.

گوشی مدل میت 30 پرو به نمایشگر 6.53 اینچی با لبه‌های خمیده یا همان آبشاری، دوربین چهار گانه، باتری 4500 میلی آمپری، سیستم شارژ سریع (فست شارژ)، و شارژ وایرلس مجهز است.

طراحی

از آنجایی که لبه‌های نمایشگر هواوی میت 30 پرو کاملا خمیده طراحی شده و تماما به صفحه نمایشگر اختصاص داده شده، این شرکت چینی دکمه‌های تنظیم صدا را به طور کامل از روی این گوشی حذف کرده و دکمه‌های فیزیکی جای خود را به دکمه‌های لمسی داده‌اند. این نوآوری مشابه همان چیزی است که در گوشی Nex 3 شرکت Vivo دیده بودیم.

میت 30 پرو هواوی

میت 30 پرو در 6 رنگ مختلف تولید خواهد شد که از این بین دو رنگ از جنس چرم سبز و نارنجی خواهند بود. دیگر رنگ‌ها نیز شامل نقره‌ای، سبز، بنفش و مشکی می‌شوند. ضمنا نسخه پورش دیزاین این گوشی هم که با قیمت بالاترعرضه می‌شود، در پشت بدنه آن از نوعی چرم باکیفیت استفاده شده و در رنگ‌ها مشکی و قرمز عرضه می‌شود. با اینکه چینش سنسورهای چهار گانه دوربین در هوآوی میت 30 پرو به صورت دایره‌ای است اما درنسخه پورش دیزاین این چینش به صورت عمودی تغییر پیدا کرده است.

میت 30 پرو پورش دیزاین

لو رفتن تصاویر تمامی گوشی های سری میت 30 هوآوی

چیپست

سخت افزار میت 30 پرو

همچنین میت 30 پرو به چیپست کایرین 990 مجهز شده که این چیپست چند هفته پیش در جریان نمایشگاه ایفا 2019 معرفی شده بود. این اولین چیپست هواوی است که در آن از مودم 5G استفاده شده و با استفاده از این چیپ کمپانی هواوی رسما اولین پرچمدار مجهز به مودم 5G خود را رونمایی کرد.

دوربین چهار گانه

معرفی هواوی میت 30 پرو

دوربین پشتی مطمئنا مهم‌ترین ویژگی میت 30 پرو در بخش طراحی محسوب می‌شود. در این سیستم دوربین از 4 سنسور استفاده شده است. سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، سنسور اولترا واید 40 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، سنسور تله 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4 و یک سنسور تشخیص عمق سه بعدی اجزای سیستم دروبین بی‌نظیر میت 30 پرو را تشکیل می‌دهند.

بررسی و مقایسه پی30 لایت هوآوی و گلکسی A50 سامسونگ

خداحافظی با اپلیکیشن‌های گوگل

میت 30 پرو همچنین از رابط کاربری EMUI 10 بهره می‌برد که طبق گفته مدیرعامل این شرکت بر پایه اندروید 10 طراحی شده است. از ویژگی‌های این رابط کاربری می‌توان به حالت شب (Dark Mode)، سیستم تشخیص چهره و سیستم تشخیص حرکات دست توسط سنسور تعبیه شده در ناچ بالا صفحه گوشی اشاره کرد. ضمنا از آنجایی که گوگل اجازه استفاده از پلی استور و اپلیکیشن‌های اختصاصی را به هواوی نداده، این شرکت چینی هم سرویس «اپ گالری» (App Gallery) را جایگزین پلی استور کرده و کاربران در حال حاضر می‌توانند از 45 هزار اپلیکیشن موجود در این سرویس انحاصری هواوی استفاده کنند.

هواوی میت 30 پرو در حالی معرفی شد که این شرکت شدیدا تحت فشار و تحریم از سوی دولت آمریکا و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آمریکایی قرار دارد. دولت آمریکا هرگونه تبادل تجاری شرکت‌های آمریکایی با هوآوی را ممنوع اعلام کرده و از تبعات این تحریم می‌توان به محرومیت شرکت هوآوی از سیستم عامل اندروید، پلی استور و سایر خدمات گوگل اشاره کرد.

قیمت

قیمت پایه نسخه 4G هواوی میت 30 پرو با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 1099 دلار و نسخه 5G با همین مشخصات نیز با قیمت 1199 یورو عرضه خواهد شد.

منیع: ورج

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا