تکنولوژی

دوچرخه‌های الکتریکی شرکت Trek؛ قدرتمند و سریع اما گران

شرکت تِرِک (Trek) که سالهاست در زمینه تولید انواع دوچرخه‌های معمولی و کوهستان فعالیت دارد، اخیرا به تولید دوچرخه‌های الکتریکی برای استفاده شهروندان روی آورده و توانسته دوچرخه‌هایی با طراحی بدنه چشم‎‌نواز، توان بالا و البته با قابلیت حرکت سریع در سطح شهر را روانه بازار کند.

این دوچرخه‌های الکتریکی که در قالب خانواده Allant Plus و در 10 مدل تولید شده‌اند، بین 3600 تا 6000 دلار به فروش خواهند رفت. اما شاید از خود بپرسید که چرا این دوچرخه‌ها تا به این اندازه گران هستند؟ در پاسخ باید بگوییم که تِرِک در ساخت این 10 دوچرخه از موتورهای الکتریکی پیشرفته شرکت بوش آلمان بهره گرفته که علاوه بر وزن پایین، به گونه‌ای طراحی شده‌‌اند که می‌توانند تجربه‌ای طبیعی از یک دوچرخه‌سواری لذت‌بخش را برای کاربران به ارمغان آورند.

دوچرخه‌های الکتریکی Allant Plus در دو نسخه و مجهز به دو موتور الکتریکی بوش مجهز شده‌اند. مدل‌هایی که از موتور پرفورمنس لاین CX بهره می‌برند قادرند انرژی مورد نیاز برای پیمودن حدود 25 کیلومتر را فراهم کنند و مدل‌های مجهز به موتدور پرفورمنس لاین اسپید نیز می‌توانند نیروی پیمودن 45 کیلومتر را تامین کنند.

گران‌ترین مدل این دوچرخه‌ها تحت عنوان Allant Plus 9.9S شناخته می‌شود که با قیمت 5999 دلار به فروش می‌رسد. این دوچرخه از لحاظ ظاهری، شباهت نزدیکی به مدل Dual Ssport Plus شرکت تِرِک دارد که در سال 2018 معرفی و عرضه شد.

باتری دوچرخه الکتریکی Allant Plus 9.9S در دل فریم یا همان بدنه دوچرخه تعبیه شده که این مساله سبب شده تا ظاهر دوچرخه همچنان زیبا و شبیه به دوچرخه‌های رایج به نظر برسد. فریم دوچرخه به شیوه‌ای طراحی شده که ارتفاع آن به حدود 82.1 سانتیمتر می‌رسد. البته شاید این ارتفاع برای برخی کاربران کمی‌زیاد باشد که در اینجا شرکت تِرِک مدل Stagger این دوچرخه را با ارتفاع 70.6 سانتیمتر در نظر گرفته است.

در دل بدنه زیبای این دوچرخه، یک باتری 625 وات‌ساعتی تعبیه شده که این حجم از نیرو برای یک دوچرخه، فراتر از تصور است. گفتنی است امکان استفاده از باتری ثانویه نیز در این دوچرخه‌ها فراهم شده و می‌توان همانند بسیاری از دوچرخه‌های الکتریکی، از باتری‌های دوگانه استفاده کرد.

شرکت تِرِک برای کاهش وزن این دوچرخه‌ها نیز از موارد کربنی OCLV استفاده کرده که حدود 2 کیلوگرم، وزن بدنه را کاهش داده است. برای مثال وزن مدل Allant Plus 9.9S برابر با 23.3 کیلوگرم عنوان شده است.

یکی از ویژگی‌های جالب این دوچرخه‌ها، نمایشگر دیجیتالی آن‌هاست که اطلاعاتی همچون سرعت، مصرف باتری، موقعیت مکانی و غیره را را نشان می‌دهد. همچنین می‌توان اپلیکیشن COBI شرکت بوش را نیز بر روی گوشی نصب و این اطلاعات را از طریق گوشی دنبال کرد.  فریم دوچرخه Allant Plus 9.9S نیز بر روی تایرهای 27.5 اینچی سوار شده که سواری یکنواخت و راحتی را برای سرنشین به ارمغان خواهد آورد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا