تکنولوژی

رونمایی هارلی دیویدسون از دوچرخه های الکتریکی جدید این شرکت

دوچرخه های الکتریکی جدید شرکت هارلی دیویدسون می‌توانند توجه هرکسی را به خودش جلب کند اما این دوچرخه ها تنها یک وسیله نقلیه الکتریکی ساده نیستند که از طرف این کمپانی معرفی می‌شوند. این شرکت به تازگی طرح‌های آزمایشی از نسل اول دوچرخه‌های الکتریکی خود را با ویژگی‌های قابل توجه و جالب به نمایش گذاشته است.

آخرین باری که اخباری در رابطه با اینکه شرکت هارلی دیویدسون در حال کار بر روی دوچرخه‌های الکتریکی است منتشر شد به 1 سال پیش برمی‌گردد. حال پس از گذشت 12 ماه شرکت بالاخره از سری اول دوچرخه‌های الکتریکی خود رونمایی کرده است.

ظاهرا شرکت قصد دارد 3 مدل متفاوت از این دوچرخه را روانه بازار کند. طبق گفته‌های هارلی دیویدسون، این دوچرخه ها سریع، سبک و استفاده از آنها بسیار آسان است و در واقع برای رفت و آمد درون شهری طراحی شده اند.

گمانه زنی‌های اولیه

دوچرخه های الکتریکی هارلی دیویدسون

با نگاه دقیق‌تر به تصاویر این دوچرخه‌ها می‌توان حدس زد که باتری خیلی بزرگی روی این دوچرخه‌ها قرار نگرفته و به احتمال زیاد قدرت الکتریکی باتری‌ها به منظور تسهیل پدال زنی دوچرخه سوار در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با استفاده از این دوچرخه‌ ها نیازی به پدال زدن ندارید، اشتباه می‌کنید. همچنین به نظر می‌رسد در این دوچرخه‌ها به جای زنجیرهای استاندارد از یک نوع کمربند دندانه دار استفاده شده باشد.

اما نکته عجیب اینجاست که با نگاه کردن به فرمان متوجه می‌شویم که تنها یک دسته ترمز روی این دوچرخه‌ها تعبیه شده که این سیستم تا به امروز تنها بر روی موتورسیکلت‌ها اجرا شده است. بنابراین به احتمال زیاد این دسته ترمز مسئولیت کنترل ترمزهای هردو چرخ را به طور همزمان بر عهده خواهد داشت.

حال با اینکه هارلی دیویدسون این سه مدل دوچرخه را رسما به عنوان نمونه‌های آزمایشی شرکت معرفی کرده اما در بیانیه رسمی این شرکت آماده که این سه مدل در حال حاضر تنها نمونه اولیه هستند و در آینده ممکن است برخی از آنها حتی حذف شوند و به مرحله تولید نرسند.

از همین رو می‌توان نتیجه گرفت که تصمیم هارلی دیویدسون برای تولید این دوچرخه‌های الکتریکی کاملا جدی است اما این احتمال وجود دارد تغییراتی در این 3 مدل دوچرخه معرفی شده به عنوان محصول نهایی ایجاد شود. در کل ورود دوچرخه‌ های الکتریکی هارلی دیویدسون به بازار حتی با اعمال تغییرات جزئی توسط شرکت همچنان می‌تواند جذاب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا