تکنولوژینمایشگاه IFA 2019

نمایشگر جدید ایسوس معرفی شد؛ رقیب جدید Pro Display اپل

شرکت ایسوس ساعاتی پیش و در خلال نمایشگاه ایفا 2019، نمایشگری جدید و البته پیشرفته تحت عنوان ProtArt PA32UCG را به خانواده محصولات هوشمند خود اضافه کرد.

ایسوس مدعی شد که نمایشگر PA32UCG در نوع خود به عنوان اولین نمایشگر 4K در جهان به شمار می‌رود که ترکیبی از حداکثر روشنایی 1600 نیتی و نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی را پشتیبانی می‌کند. چنین قابلیتی در کنار پشتیبانی از HDR، این دستاورد جدید مهندسان ایسوس را به رقیبی جدی برای نمایشگر جدید اپل به نام Pro Display XDR که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، تبدیل می‌کند.

از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری نیز باید گفت که این محصول همانند نمایشگر اپل، از ابعاد 32 اینچی بهره می‌برد و حداکثر میزان روشنایی آن‌ها نیز 1600 نیت عنوان شده است. اما اپل از رزولوشن 6K در نمایشگر خود استفاده کرده که این رزولوشن در محصول ایسوس، 4K است.

با این حال، PA32UCG از نرخ رفرش بالاتر 120 هرتزی در برابر نرخ رفرش 60 هرتزی محصول اپل برخوردار است. همچنین، ایسوس از فناوری نرخ رفرش متغیر در نمایشگر جدید خود استفاده کرده که بین 48 تا 120 متغیر خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ایسوس به آن تاکید دارد، قابلیت‌های HDR نمایشگر PA32UCG این شرکت است. طبق گفته ایسوس، در دل این نمایشگر از 1152 مینی LED بک‌لایت برای دستیابی به میزان کنتراست دقیق میان نقاط روشن و تاریک عکس بکار رفته و از هر سه استاندارد اصلی HDR به نام‌های HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

از طرفی دیگر، نمایشگر 10 بیتی PA32UCG ایسوس قادر به پشتیبانی از فضاهای رنگی DCI-P3 و Rec.2020 است. ایسوس اعلام کرده که این نمایشگر از قابلیت ارائه رنگ‌هایی دقیق برخوردار است که نتیجه آزمایشات پیش از تولید آن است.

و بالاخره اینکه این مانیتور به پورت تاندربولت، یک درگاه دیسپلی‌پورت، سه درگاه HDMI و یک‌هاب USB مجهز استو ایسوس هنوز اطلاعاتی را در خصوص قیمت این محصول اعلام نکرده است.

نمایشگر جدید ایسوس معرفی شد؛ رقیب جدید Pro Display اپل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا