اپل

آیفون خود را دائما به روز رسانی کنید

ظاهرا محققین امنیتی، یک حفره امنیتی جدی و بزرگ برای آیفون کشف کرده‌اند که در آن هکرها حتی به پیغام‌های رمزگذاری شده و داده‌های شخصی کاربر دسترسی پیدا کرده و کنترل دستگاه کاربر را در اختیار می‌گیرند.

اگر شما هم آیفون دارید و با شنیدن این خبر نگران شده‌اید، با انجام یک کار ساده، همیشه خیال خود را راحت نگه دارید: آپدیت یا به روز رسانی دستگاه به آخرین نسخه آی‌او‌اس.

برای اینکه از امنیت دستگاه خود مطمئن شوید، همیشه آیفون خود را به آخرین نسخه از آی‌او‌اس به روزرسانی کنید. نسخه 12.4.1، جدیدترین نسخه از این پلت فرم است که در قسمت General می‌توانید آن را پیدا کنید. در این به روز رسانی، آپگرید یا ارتقاهای امنیتی لازم برای در امان ماندن دستگاه شما ارائه می‌شود.

این حمله سایبری توسط محققین گوگل کشف شده و اپل نیز تا کنون چندین فایل برای مرتفع سازی این حمله سایبری منتشر کرده است.

این هک، آیفون‌هایی که نسخه iOS 10 تا iOS 12  داشتند را مورد حمله قرار می‌داده است. هکرها با آلوده سازی چند وبسایت بزرگ و پر بازدید، دستگاه‌های آیفون کاربر را هدف قرار داده و سیستم‌های آلوده خود را به روی آنها نصب می‌کردند.

هکرها با نصب ابزارهای خود روی آیفون می‌توانستند به مکان لحظه‌ای کاربر و پیغام‌ها- حتی پیغام های مزگذاری شده وی ( مانند پیغام‌های encrypted در واتسپ و سیگنال) دسترسی پیدا کنند. ظاهرا دسترسی به عکس‌ها، رمزهای ورود و دیگر اطلاعات حیاتی کاربر نیز ممکن بوده است. بر اساس گزارش جدید منتشر شده، هکرها به روی دزدیدن فایل‌ها و مشاهده مکان زنده و لحظه‌ای کاربران تمرکز داشته‌اند.

نکته عجیب و ترسناکی که وجود دارد این است که گزارش شده، دو سالی می‌شود که این حمله‌ها به روی آیفون کاربران در جریان بوده است. اما اپل از ماه فوریه متوجه این مشکل شد و پچ‌های به روزرسانی امنیتی خود را منتشر کرد.

تیم تحقیقاتی گوگل، نتیجه پروژه Project Zero خود که پیرامون تحقیق در رابطه با این حمله سایبری تشکیل شده را این هفته به صورت عمومی معرفی کرد.

اپل و گوگل در حال حاضر هیچ کدام اطلاعات بیشتری در این‌باره اعلام نکرده‌اند.

منبع : fortune

این مطلب را از دست ندهید: هشدار امنیتی جدی برای کاربران آیفون

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا