سامسونگموبایل

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ

گلکسی نوت 10 سامسونگ با هدف معرفی به عنوان برترین گوشی تاریخ کمپانی سامسونگ پا به عرصه رقابت گذاشته است. این دیوایس به 5 لنز دوربین، جدیدترین سخت‌افزارهای دنیا، صفحه نمایش بی‌نظیر بدون حاشیه و البته یک قلم هوشمند با نام «اس پن» مجهز شده است. از سال 2011 که اولین سری نوت معرفی شد زمان زیادی می‌گذرد. آن زمان نوت یک دیوایس با صفحه نمایش خیلی بزرگ تلقی می‌شد. در حقیقت این نوت سامسونگ بود که ترند فبلت‌ها را با صفحه نمایش 5.3 اینچی خود آغاز کرد که البته 5.3 اینچ امروزه خیلی سایز بزرگ و چشمگیری محسوب نمی‌شود. حالا در سال 2019 بزرگترین گوشی شرکت سامسونگ، گلکسی نوت 10 پلاس با صفحه نمایش 6.8 اینچی است. در این گزارش قصد داریم به نقد و بررسی نوت 10 پلاس سامسونگ بپردازیم و مشخصات، مزایا و قابلیت‌های آن را تا حد امکان بررسی کنیم.

البته این دیوایس بزرگترین گوشی تولید شده توسط سامسونگ نیست و «گلکسی فولد» بزرگترین دیوایس این کمپانی محسوب می‌شود که سپتامبر امسال بالاخره به مرحله تولید و عرضه می‌رسد. اما گلکسی فولد یک دیوایس تاشو بوده حمل آن در جیب زمانی که آن را تا کرده‌ باشید آسان است. سامسونگ همانند سال گذشته دو نسخه از گلکسی نوت 10 را معرفی کرده است که نوت 10 پلاس نسخه بزرگتر این سری محسوب می‌شود.

نسخه استاندارد گلکسی نوت 10 با صفحه نمایش 6.3 اینچی معرفی شده که در مقایسه با نوت 10 پلاس حدود نیم اینچ کوچکتر است. البته در نوت 10 پلاس از رم بیشتر و سیستم دوربین DepthVision هم استفاده شده است.

 

طراحی و صفحه نمایش گلکسی نوت ۱۰

طراحی و صفحه نمایش گلکسی نوت ۱۰ 

اول از همه باید بدانید که نوت 10 پلاس گوشی خیلی بزرگی است. این گوشی را می‌توان بزرگترین اسمارت‌فونی دانست که تا بحال با آن کار کرده‌اید که البته به نمایشگر 6.8 اینچی سوپرآمولد با رزولوشن 3040 × 1440 (QHD) نیز مجهز شده است. این رزولوشن یعنی نمایشگر نوت 10 پلاس با تراکم پیکسلی 498 پیکسل در اینچ تولید شده است. این نمایشگر از محتوا HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند بنابراین برنامه‌های نتفلیکس، بازی‌ها و دیگر محتوای کیفیت بالا با استفاده از این نمایشگر خارق‌العاده به نظر می‌رسند.

نوت 10 پلاس با ابعاد 77×162×7.9 میلی‌متر تولید شده که البته به نسبت سایز بالای آن از وزن کم و قابل قبولی برخوردار است و چیزی حدود 196 گرم وزن دارد. لبه‌های خمیده گوشی نیز باعث می‌شوند نوت 10 پلاس خیلی راحت در دست جا بگیرد و احساس کنید دستتان برای نگه داشتن چنین فبلتی به اندازه کافی بزرگ است.

پشت گوشی از جنس شیشه ساخته شده در حالی که فریم دور گوشی کاملا از جنس فلز است

 

پشت گوشی از جنس شیشه ساخته شده در حالی که فریم دور گوشی کاملا از جنس فلز بوده و حس داشتن یک گوشی با کیفیت و گران قیمت را به کاربر القا می‌کند. از آنجایی که نوت 10 پلاس با ظرافت بالایی تولید شده پیشنهاد می‌‌کنیم برای محافظت از آن حتما از کیس محافظ استفاده کنید.

در لبه پایینی دستگاه هم پورت یواس‌بی C قرار دارد و در کنار آن نیز قلم معروف اس پن جای گرفته است. در لبه‌های سمت راست گوشی نیز دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور تعبیه شده است.

ساسونگ

نوت 10 به استاندارد IP68 ضد آب و گرد و غبار نیز مجهز است بنابراین هنگام استفاده از گوشی در ساحل هیچ نگرانی از بابت خیس شدن گوشی یا سقوط آن در شن هنگام بالا و پایین پریدن وجود ندارد.

بزرگ اما خوش دست

نوت 10 پلاس یک فبلت پیشرفته است و این ویژگی هنگام در دست گرفتن دیوایس کاملا احساس می‌شود اما در طرف دیگر نوت 10 پلاس ابعاد بزرگی دارد که بسیاری ممکن است با در دست گرفتن آن مشکل داشته باشند. اگر با استفاده دو دستی از گوشی مشکلی ندارید بنابراین نوت 10 پلاس هم برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند اما زمانی که بخواهید از قلم اس پن استفاده کنید نگه داشتن دیوایس با یک دست کمی مشکا خواهد بود.

در بخش رنگ بندی هم سه رنگ Aura Glow که ترکیبی زیبا از رنگ آبی و سفید است، Aura سفید و Aura مشکی برای این دیوایس انتخاب شده‌اند. البته هنوز مشخص نیسا که آیا هر سه رنگ در تمامی کشورها عرضه می‌شوند یا خیر.

وضوح نمایشگر نوت 10 پلاس خیره کننده است و به احتمال زیاد اولین بار که گوشی را در دست بگیرید و به آن نگاه کنید شما هم مجذوب کیفیت و شفافیت بالای صفحه نمایشگر خواهید شد. تمامی ویدیوهایی که با رزولوشن QHD روی این فبلت تماشا کردیم کیفیت عالی داشتند و لازم به ذکر است که مشخصات فنی این نمایشگر در مقایسه با پنل نمایشگر به‌کاررفته در نوت 10 نسبتا بالاتر است.

در هردو فبلت جدید سامسونگ، نمایشگر به‌کاررفته از نوع Infinity-O است بنابراین تمام قسمت جلویی گوشی به نمایشگر اختصاص پیدا کرده و تنها یک حفره ریز کوچک در بالای نمایشگر به لنز دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی اختصاص داده شده است. ظاهر جلویی گوشی بسیار زیباست و حتی دایره کوچک دوربین سلفی هم چیزی از زیبایی این گوشی کم نکرده.

دوربین گلکسی نوت ۱۰

دوربین گلکسی نوت ۱۰

سیستم دوربین نوت 10 پلاس مشابه سیستم دوربین اکثر اسمارت‌فون‌های جدید شرکت سامسونگ است. لنز اولتراواید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، لنز عادی 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 در پشت بدنه این دیوایس وظیفه عکسبرداری و تصویربرداری را به عهده دارند.

همچنین در نوت 10 پلاس از تکنولوژی DepthVision نیز کمک گرفته شده است که در نوت 10 معمولی این تکنولوژی وجود ندارد. این سیستم دقیقا به منظور تشخیص عمق به‌کارگرفته شده تا بتواند سوژه را از فضای پیش زمینه آن با دقت بسیار بالایی تشخیص دهد و حالت پرتره را با بالاترین کیفیت ممکن برای کاربر به ارمغان بیاورد.

همچنین ویژگی Live Focus نیز به منظور ایجاد همین افکت در فیلمبرداری توسط دوربین این گوشی به‌کارگرفته شده که در کنار دیگر ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که برای مثال تصویر پس زمینه را سیاه و سفید کرده و در عین حال سوژه را همچنان با رنگ عادی نمایش دهید.

این مطلب را از دست ندهید : دوربین گلکسی نوت 10 پلاس 5G رکوردشکنی کرد

این کار البته با دوربین نوت 10 هم قابل اجرا است اما در تست‌های انجام گرفته متوجه شدیم که کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت شده در نوت 10 پلاس در این حالت نسبتا بالاتر از نوت 10 عادی است که دلیل احتمالی این تفاوت وجود سیستم DepthVision در نوت 10 پلاس است در حالی که نوت 10 عادی تنها با کمک نرم‌افزار این افکت‌ها را ایجاد می‌کند.

از دیگر نوآوری‌های به‌کاررفته توسط سامسونگ در دوربین نوت 10 پلاس می‌توان به حالت واقعیت افزوده اشاره کرد که می‌توانید کاراکترهای واقعیت افزوده AR Doodle را به ویدیوهای ضبط شده اضافه کنید. زوم میکروفون هم ویژگی دیگری است که به شما این امکان را می‌دهد که صدای نقاط به خصوصی از ویدیو را با وضوح بیشتری در مقایسه با دیگر نقاط شنیده و ضبط کنید.

سخت‌افزار

نوت 10 پلاس سامسونگ

در بررسی نوت 10 پلاس متوجه شدیم قلم اس پن این فبلت در مقایسه با قلم نوت 9 ارتقاء جزئی پیدا کرده و حالا از الگوهای مختلف هم پشتیبانی می‌کند که این ویژگی به شما امکان کنترل اپلیکیشن‌های مختلف سامسونگ را می‌دهد. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به اپلیکیشن دوربین و Remotely بدون نیاز به لمس گوشی اشاره کرد.

به جز این ویژگی، قلم اس پن تفاوت زیادی نسبت به قلم نوت 9 نداشته است. البته همچنان دقت، کارایی و قابلیت‌های خوب قبلی در این قلم هم وجود دارند. قلم اس پن همچنان یکی از اجزای کلیدی در ایجاد تمایز بین نوت سامسونگ و دیگر فبلت‌های بازار است.

نوت 10 پلاس با 12 گیگابایت رم عرضه می‌شود و در کنار آن شما می‌توانید از بین دو حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت یکی را انتخاب کنید. همچنین درگاه کارت حافظه میکرواس‌دی نیز روی این دیوایس تعبیه شده و کاربر می‌تواند حافظه داخلی دیوایس خود را نهایتا تا 1 ترابایت افزایش دهد.

همچنین لازم به ذکر است که کارت‌های حافظه میکرواس‌دی 512 گیگابایتی قیمت بالایی دارند و به نظر می‌رسد تنها در صورتی که شخص نیاز خیلی ضروری داشته باشد سراغ چنین کارت حافظه گران قیمتی برود.

باتری نوت ۱۰

در بررسی نوت 10 پلاس مشخص شد که ظرفیت باتری این فبلت 4300 میلی‌آمپر/ساعت است که البته هنوز نمی‌توان راجع به عملکرد باتری این فبلت در طول روز نظر داد. این کار تنها با تست چند روزه دیوایس و اجرای برنامه‌های مختلف سنگین و عادی امکان‌پذیر است.

شارژ وایرلس در نوت 10 پلاس به خوبی عمل می‌کند و ویژگی PowerShare سامسونگ هم این امکان را می‌دهد که از نوت 10 پلاس به عنوان شارژر وایرلس جهت شارژ کردن دیگر گجت‌ها از جمله ساعت‌های هوشمند استفاده کرد.

همانند دیگر گوشی‌های سامسونگ، چیپست به‌کاررفته در گوشی بستگی کشور محل زندگی شما دارد. برای مثال کاربرانی که در بریتانیا زندگی می‌کنند نوت 10 پلاس را با چیپست اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس 9825 دریافت خواهند کرد در حالی که اگر در آمریکا زندگی کنید از چیپست اسنپدراگون 855 کوالکام بهره‌مند خواهید شد.

همچنین گلکسی نوت 10 پلاس در نسخه 5G نیز عرضه می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از جدیدترین استاندارد ارتباطات و سریع‌ترین اینترنت همراه موجود در دنیا بهره‌مند شوند. البته این نسخه مطمئنا از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.

قیمت و تاریخ عرضه

گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس چند هفته پیش رسما معرفی شدند و همزمان پیش خرید این دو دیوایس برای کاربران هم آغاز شد. اما تاریخ عرضه رسمی این گوشی مصادف است با 1 شهریور امسال. قیمت پایه گلکسی نوت 10 پلاس با حافظه داخلی 256 گیگابایت در ایالات متحده 1099 دلار است. همچنین نسخه 512 گیگابایتی این گوشی نیز با قیمت 1200 دلار عرضه می‌شود که البته این نسخه در بریتانیا و استرالیا موجود نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا