سامسونگ

همه چیز درباره گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس

سامسونگ سرانجام ، نه یکی بلکه دو مدل گوشی هوشمند از سری گلکسی نوت خود را تحت عنوان Galaxy Note 10 معرفی کرد: گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت ۱۰ پلاس .
گلکی نوت 10 پلاس، تقریبا هم اندازه نسل پیشن خود- Note 9 – است، صفحه نمایش بزرگی دارد و با باتری قدرتمند و یک قلم استایلوس عرضه خواهد شد. Note 10 اما مدلی متفاوت‌تر است، مجهز به قلم استایلوس بوده و اندازه مشابه Galaxy S10 دارد.
قیمت Note 10 ، از 949 دلار شروع شده و با این ویژگی‌ها عرضه می شود: 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی. نوت 10 پلاس از 1099 دلار شروع شده، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخی دارد و از بیست و سوم ماه آگوست، برای مشتریان در دسترس خواهد بود.
مدل دیگری نیز معرفی شده که Note 10 5G نام داشته و از تاریخ بیست سوم برای پیش سفارش عرضه می‌شود. این مدل، به صورت اختصاصی برای کاربران اپراتور موبایلی Verizon و در مدت محدود ارائه خواهد شد.

مشخصات گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس
گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ، همیشه به صفحات نمایش بزرگشان معروف بوده‌اند و همچنین عموما با یک قلم استایلوس معرفی می‌شدند. این مدل گوشی‌های هوشمند را می‌توان سوگلی محصولات سامسونگ دانست زیرا این شرکت همیشه بهترین و قدرتمندترین قابلیت‌ها را برای این سری خود عرضه می‌کرد. اما این استراتژی در سال 2019 دیگر جوابگو نبود زیرا محصولات رقیب دیگری به بازار معرفی شده که مشابه همان قابلیت‌ها را دارند مانند OnePlus 7 Pro و Huawei P30 Pro .
سامسونگ حتی در گوشی‌های سری گلکسی اس خود نیز از پردازنده و سیستم دوربین مشابه لاین نوت بهره برده است، که در سال‌های اخیر سابقه نداشته است.
پس سامسونگ، باید نوت 10 را از جهات مختلف ارتقا می‌داد، به خصوص اینکه قیمت این سری، چندان پایین نیست و باید با قابلیت‌های ارائه شده، هم خوانی داشته باشد.

مرتبط: سامسونگ گلکسی بوک اس را معرفی کرد
نوت 10، ظاهری فلزی و شیشه‌ای دارد، درست مانند دیگر گوشی های جدید در بازار، اما این شرکت این بار، به روی کیفیت ساخت تمرکز بیشتری اعمال کرده است. شما شاید در بازار کنونی گوشی‌های هوشمند اندرویدی، بتوانید دستگاه دیگری با قابلیت‌های بهتر پیدا نید، اما از لحاظ ظاهری و طراحی، کمترمحصولی به پای نو رسیده سامسونگ می‌رسد.


دستگاه جدید، ترکیبی از جدیدترین ویژگی‌های طراحی سامسونگ دارد: بزل(حاشیه‌های صفحه نمایش) در بالا و پایین دستگاه، عملا وجود ندارد و به لطف صفحه نمایش خمیده، در کناره‌های صفحه، حاشیه بسیار کمی دیده می‌شود. جایگاه مخصوص تعبیه دوربین سلفی، حتی از گلکسی اس 10 نیز کوچک‌تر شده است. سنسور اثر انگشت، زیر صفحه نمایش پنهان است. دوربین‌ها ، مثل آیفون جدید، در یک خط عمودی ردیف شده‌اند اما چون سه دوربین وجود دارد، چندان هم کپی برداری از اپل به نظر نمی‌رسد. حتی قلم استایلوس S Pen نیز طراحی شیک تری دارد. گوشه‌های صفحه گوشی نوت جدید، به جای گرد بودن، مربعی است.
Note 10 Plus اما همچنان بسیار بزرگ به نظر می‌آید اما بسیار باریک نیز هست. سامسونگ حقیقتا در تعبیه چنین قابلیت‌های خوبی در این فضای باریک، سنگ تمام گذاشته است.

 

نوت 10 هم ویژگی‌های چشم گیری دارد. تمام قابلیت‌های طراحی سری نوت، در این محصول دیده می‌شود و تنها کمی پهن‌تر از Galaxy S10 است. اگر همچنان به داشتن استایلوس علاقه‌مندید ولی نمی‌خواهید گوشی خیلی بزرگی داشته باشید، این محصول ایده آل است.

دستگاه‌های جدید سامسونگ، خروجی هدفون ندارند

 

دستگاه‌های جدید، خروجی هدفون ندارند- سامسونگ اعلام کرده که فضای ایجاد شده از حذف خروجی هدفون، به تعبیه باتری قدرتمندتر اختصاص یافته است.) سامسونگ از جمله شرکت‌هایی بود که به خروجی هدفون که عملا منسوخ شده، تا مدت‌ها وفادار ماند اماحالا در محصولات جدیدش، تنها خروجی USB-C دیده می‌شود.
سامسونگ در مدل‌های پیشین خود‌، دگمه‌ای مخصوص دستیار هوشمند بیکسبای تعبیه کرده بود که در مدل‌های جدید نوت وجود ندارد. حالا برای فراخواندن دستیار هوشمند، تنها کافیست روی دگمه روشن کردن دستگاه، چند ثانیه‌ای فشار دهید(long-press ). دو بار فشار دادن دگمه روشن کردن که سمت چپ دستگاه قرار دارد، دوربین را فعال می‌کند.


محصول جدید در 4 رنگ عرضه می‌شود، که هرکدام هاله‌ای انعکاسی داشته و درخشندگی خاصی دارند. رنگ آبی دستگاه تنها توسط Best Buy عرضه می‌شود.
صفحه نمایش OLED مدل جدید، قابلیت فوق العاده HDR10 دارد اما سامسونگ درباره رفرش ریت صفحه حرف زیادی نزده است.
سامسونگ اعلام کرده که نوت 10 پلاس، باتری 4300 میلی آمپری دارد و مدل کوچک‌تر، نوت 10، به باتری 3500 میلی آمپر مجهز است. باتری مدل‌های S10 و S10 Plus به ترتیب، 4100 و 3400 میلی آمپر قدرت داشتند.

 

شارژ بی سیم سریع

در هر دو مدل، خروجی استاندارد USB PD که شارژ پر سرعت را ممکن می‌سازد(علاوه بر شارژ وایرلس). مدل نوت 10 پلاس همچنین با تمام آداپتورهای حداکثر45 واتی سازگاری دارد.
در سری جدید گلکسی نوت، یک دوربین سلفی در جلوی دستگاه و سه دوربین در پشت دستگاه تعبیه شده است: با لنزهای واید، معمولی و تله فوتو. قابلیتی به نام «دوربین time-of-flight» نیز به نوت 10 پلاس اضافه شده که با کاربرد آن به مرور بیشتر آشنا خواهیم شد.
سامسونگ در سخنرانی خود اعلام کرد که قابلیت جدیدی به نام AR doodles و اسکنر سه بعدی به محصولات جدید اضافه شده است. با قابلیتی که سامسونگ نشان می‌دهد، می‌توان اشیا را به صورت سه بعدی در فضا کشید، این شی طراحی شده می‌تواند یک جا ثابت بماند و یا مثلا به صورت یک فرد، در تصویر بچسبد.
اکسنر سه بعدی نیز می‌تواند فایلی تولید کند که بتوانید آن را سه بعدی چاپ کنید و یا مثلا یک شخصیت سه بعدی را در عکس خود بگنجانید. این قابلیت‌ها، به نظر جالب و سرگرم کننده می‌رسند.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس
سامسونگ در این سری جدید، تمرکز بیشتری روی قابلیت‌های ویدیویی نوت 10 اعمال کرده است. این شرکت قابلیت فوکوس زنده با تار کردن پس زمینه را به عنوان یک گزینه انتخابی در گلکسی نوت 10 قرار داده است و همچنین قابلیت ثابت سازی تصویر با کمک سنسورهای پیشرفته تعبیه شده نیز، به کیفیت تصویر کمک زیادی می‌کند. قابلیت جدید زوم میکروفون نیز اضافه شده است که به نظر کاربردی می‌رسد. در این قابلیت، سه میکروفون نوت 10 می‌توانند صدا را دقیقا از سمتی که تصویر در حال ضبط شدن است، دریافت کنند. برنامه ویرایش ویدیو نیز ارتقا یافته است اما اگر دنبال اعمال سریع تغییر در تصویر یا ویدیو هستید می‌توانید از Adobe Rush استفاده کنید.
برای قلم استایلوس S Pen نیز قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به گذشته عرضه شده است. این قلم مثل قبل می‌تواند به عنوان یک ریموت برای کنترل شاتر دوربین یا حرکت دادن اسلاید‌های پاور پوینت مورد استفاده قرار گیرد . این قلم به ژیروسکوپ(گردش سنج) و شتاب سنج نیز مجهز شده است. با این قابلیت‌های جدید قادر خواهید بود تنها با تکان دادن قلم در هوا(مثل یک چوب جادوگری) دستوراتی مانند بالا و پایین کردن تصاویر روی صفحه، یا زوم روی تصویر را انجام دهید. قابلیت‌های جدید استایلوس، فعلا تنها با برنامه دوربین کاربرد دارد. سامسونگ اعلام کرده که این قابلیت به زودی برای استفاده در دیگر برنامه‌ها نیز ممکن خواهد شد.

حالت DeX Mode گلکسی Note 10

حالت DeX Mode نیز در گوشی‌های جدید ارتقا یافته و بسیار قابلیت هیجان انگیزی به نظر می‌رسد. DeX یک رابط کاربری با دسکتاپ است و با اتصال گوشی به مونیتور، می‌توان به صورت مستقیم به گوشی سامسونگ دسترسی داشت. DeX حالا برای هر دو پلت فرم ویندوز ومک نیز منتشر شده، یعنی کاربران از این به بعد می‌توانند گوشی را مستقیما به کامپیوتر متصل کرده و به برنامه‌های روی گوشی دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانید فایل‌ها را به صورت دو طرفه روی گوشی یا روی دسکتاپ، درگ اند دراپ کنید.
DeX همیشه یک قابلیت کم مصرف و برای بسیاری حتی بی مصرف به نظر می‌آمد اما گسترش پلت فرم‌های مورد استفاده توسط این قابلیت، قطعا می‌تواند جذابیت‌های زیادی به آن بیفزاید.

همچنین در گلکسی نوت 10 قابلیت پشتیبانی از برنامه Your Phone ویندوز نیز اضافه شده است. قابلیت دیگری نیز اضافه شده که هنگام گیمینگ کاربرد دارد. سیستم این قابلیت، هنگام بازی کردن می‌تواند تنظیمات دستگاه را به ایده آل ترین حالت ممکن تغییر دهد.
با قابلیت جدید screen recorder نیز می‌توانید با استفاده از استایلوس اس پن، گوشه ویدیوها یادداشت بنویسید. گزینه جدید دیگر، برای گیمرهای پی سی است که می‌توانند با استفاده از اکانت سامسونگ خود، بازی‌ها را از روی ویندوز پی سی انتقال داده و روی نوت 10 خود بازی کنند.
این تمام آن چیزی بود که از نوت 10 و نوت 10 پلاس می‌دانیم. جالب اینجاست مدل کوچک‌تر این سری جدید نیز درست به اندازه برادر بزرگ‌تر خود، هیجان انگیز است. سامسونگ با عرضه دو مدل مختلف گوشی، عملا جای زیادی برای انتقاد دیگران نگذاشته است.


آیا این قابلیت‌ها می‌تواند کاربران را به پرداخت هزینه 950 و 1200 دلاری برای گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس راضی کند؟ آن هم در حالیکه رقیب گلکسی نوت‌های جدید، OnePlus 7 Pro تنها 700 دلار قیمت دارد.

زمان این را مشخص خواهد کرد.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا