تکنولوژی

پروژه ۳۰ سال تایم لپس از نیویورک

اگرچه این روزها و به دلیل اضافه شدن قابلیت تایم‌لپس یا همان «گذر زمان» به دوربین گوشی های هوشمند، شاهد ثبت ویدیوهای جذاب متعددی از سوی کاربران هستیم اما اخیرا شخصی به نام جوزف دیجیوانا، کار بر روی پروژه‌ای را آغاز کرده که با هر آنچه تاکنون دیده‌اید متفاوت است.

قرار است در دل این پروژه، ویدیوی تایم‌لپسی از شهر نیویورک تهیه شود اما تفاوت آن با دیگر ویدیوهای ضبط شده از این شهر در این است که کار دیجیوانا 30 سال به طول خواهد انجامید. این تصاویر باکیفیت هر 30 ثانیه توسط دوربین بدون‌آینه a7s شرکت سونی ثبت و به مک‌بوک پرو اپل منتقل می شود.

اگرچه بخش زیادی از این کار به صورت خودکار انجام می شود، اما دیجیوانا در حال طراحی سیستمی است که بتواند هوشمندانه، ویدیوهای تایم‌لپس زیبایی را خلق کند. گفتنی است چند هفته پیش که برای ساعاتی، شهر نیویورک به دلیل مشکل برق در تاریکی فرو رفت، دیجیوانا توانست تایم‌لپس زیبایی را از ساعات قبل، حین و بعد این ماجرا با ثبت کند.

وی اکنون بالغ بر 4 سال است که در حال کار بر روی این پروژه است و علاقمندان می توانند ویدیوهای ثبت‌شده را در اکانت اینستاگرام وی با نام کاربری nyc_timescape@ مشاهده و دنبال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا