تکنولوژی

دوچرخه‌های برقی موجود در بازار ایران، قیمت و مشخصات

دوچرخه برقی شاید آن چیزی است که بسیاری را دوباره با دوچرخه سواری آشتی دهد. ترکیبی از دوچرخه سواری و موتورسواری که به جای مصرف بنزین از باتری در آن استفاده می‌شود.

طی یکی دو سال اخیر تعداد متنوعی دوچرخه برقی وارد بازار ایران شده که هرکدام ویژگی‌ها و قیمتهای مختلفی دارند. در اغلب مدلها همچنان پا زدن به عنوان یک عامل کمکی مورد نیاز است اما برخی از مدلهایی دارای باتری قدرتمندتری هستند فرد را از پا زدن هم بی نیاز می‌کند.

با توجه به اینکه دوچرخه‌های برقی از باتری بهره‌میبرند یک مشکل عمده آنها اضافه شدن وزن دوچرخه است به همین دلیل در صورت خالی شدن باتری عملا باید خود را برای تحمل وزن بسیار سنگین‌تری آماده کنید.

نکته دیگر اینکه دوچرخه‌های برقی طبیعتا به دلیل اضافه شدن وزن دیگر قدرت مانور دوچرخه‌های معمولی را ندارند به همین دلیل در انتخاب خرید دوچرخه باید این موارد را در نظر داشت.

در ادامه با تعدادی از دوچرخه‌های موجود در بازار ایران ، قیمت دوچرخه برقی و مشخصات آن آشنا می‌شوید:

دوچرخه برقی آلفا تولید EvTech

دوچرخه برقی مدل آلفا

قیمت : 6 میلیون و 200 هزارتومان

مسافت با هر بار شارژ : 30 کیلومتر

حداکثر سرعت: 30 کیلومتر

قدرت موتور: 350 وات

باتری: 320 وات ساعت

وزن: 20 کیلوگرم

سایت evtech سه مدل دوچرخه برقی را برای فروش عرضه کرده که در هنگام نوشتن این گزارش تنها دو مدل از آنها را داشت. دوچرخه آلفا ارزان‌ترین سری دوچرخه‌های برقی evtech است که با نصب باتری روی بدنه جلوی دوچرخه و موتور هم روی چرخ جلو نصب می‌شود.

این دوچرخه برای سفرهای روزانه و محیط‌های کم شیب مناسب است.

دوچرخه برقی مدل بتا تولید EvTech

دوچرخه برقی بتا تولید EvTech 

قیمت : 8 میلیون و 700 هزارتومان

مسافت با هر بار شارژ : 40 کیلومتر

حداکثر سرعت: 35کیلومتر

قدرت موتور: 500 وات

باتری: 430 وات ساعت

وزن: 21 کیلوگرم

دوچرخه برقی مدل بتا هم تولید EvTech است و دارای باتری قدرتمندتر و برخی امکانات بیشتر است مثلا مدل بتا دارای سیستم پدال کمکی (PAS) و مد حرکت آهسته (Crawl Mode) است . با استفاده از سیستم پدال کمکی شما می‌توانید بخشی از انرژی مورد نیاز برای حرکت دوچرخه را از طریق پدال زدن و مابقی را توسط موتور الکتریکی تامین نمایید. به عنوان نمونه، وجود این سیستم به شما این قابلیت را می‌دهد که در مسیرهای شیب‌دار بدون آنکه فشاری به شما وارد شود دوچرخه سواری کنید.

باکس باتری این دوچرخه همچنان که در تصویر آن هم مشخص است در عقب دوچرخه قرار می‌گیرد و موتور هم روی چرخ عقب نصب شده است.

این دوچرخه همچنین دارای صفحه نمایش دیجیتالی است که سرعت و مسافت طی شده را به فرد نشان میدهد.

دوچرخه‌های برقی مدل بتا از بدنه‌های با کیفیت آلومینیومی با وزن پایین بهره می‌برند. این مدل دارای 21 دنده (3 دنده جلو و هفت دنده عقب) بوده که دنده‌های آن توسط سازنده صاحب نام شیمانو تولید شده است.

دوچرخه برقی شهری مدرن-AMP 5003

دوچرخه برقی شهری مدرن-AMP 5003

قیمت: 12 میلیون و 900 هزارتومان

قدرت موتور : ٣۵٠وات

مدت شارژ : ٣ الی ۴ ساعت

سرعت : حداکثر 25 کیلومتر در ساعت

سایز : ٢۶اینچ

وزن دوچرخه : ٢۴کیلوگرم

جنس بدنه : آلومینیوم ۶٠۶۱

فروشنده این دوچرخه arvandmotorpak است که اطلاعات زیادی از آن روی سایتش نگذاشته اما این دوچرخه نیز دارای ال سی دی نمایش سرعت و مقدار پیمایش و میزان شارژ ا ست. حداکثر سرعت آن 25 کیلومتر است. تحمل وزن حداکثر تا 120 کیلوگرم را دارد.

دوچرخه برقی بیشل اسپرت مدل YK-D8 سایز  14

قیمت : 6 میلیون و 300 هزارتومان

سایز: 14

جنس :‌آلومینیوم

وزن: 20 کیلوگرم

قدرت موتور: 350 وات

حداکثر سرعت :‌32 کیلومتر

حداکثر مسافت: 25 تا 40 کیلومتر بسته به نوع مسیر.

 

این دوچرخه در دیجی‌کالا قرار دارد و این سایت درباره آن نوشته است :

باتری این دوچرخه‌ها قابل حمل است و برای شارژ کردن فقط کافی است باتری را از بدنه جدا کرده و به برق بزنید؛ همچنین در بدنه این دوچرخه قفلی تعبیه شده که باتری این دوچرخه را به بدنه قفل می‌کند که از دست سارقین مصون بماند. بدنه قابل تاشوی این محصول به شما این امکان را می‌دهد که جهت حمل دیگر نیازی به باربند و دیگر وسایل نگهداری دوچرخه در بیرون از ماشین نداشته باشید و به راحتی در صندوق عقب ماشین جا داده می‌شوند.

همچنین بر روی فرمان این دوچرخه LCD وجود دارد که میزان شارژ باتری و میزان سرعت دوچرخه و دکمه خاموش و روشن کردن چراغ جلو را نشان می‌دهد و همچنین با استفاده از همین LCD میتوان تا 25 حالت مختلف را برای این دوچرخه ها برنامه ریزی کرد که یکی از جذابترین آنها برنامه کروز کنترل میباشد. طول این دوچرخه 124سانتی متر، عرض آن حدود 16 سانتی متر و ارتفاع آن 90 سانتی متر است. این ابعاد باعث مانور راحت تر و حرکت آسان تر در بین دیگر وسایل نقلیه می‌شود. در آخر سبدی در جلوی این دوچرخه تعبیه شده است که می‌تواند در جابجایی باتری خود دوچرخه یا دیگر اشیاء مورد نیاز به شما کمک کند

دوچرخه برقی دنرو نکسوس

دوچرخه برقی دنرو نکسوس

قیمت: 8 میلیون و 190 هزارتومان

نوع :   دوچرخه برقی کوهستان

موتور: 350 وات براشلس BAFANG

باتری:  لیتیوم یون پاناسونیک، 36 ولت 12 آمپر

مسافت پیمایش : 50 الی 70 کیلومتر/هر بار شارژ کامل

حداکثر سرعت: 30 کیلومتر

کمک پدال  :  سیستم کمک پدال 5 سرعته

زمان شارژ: 3.5 ساعت

تحمل وزن   :  تا 140 کیلوگرم

سایز:   27.5 اینچ

وزن :  18 کیلوگرم

دوچرخه برقی دنرو محصول شرکت ایرانی دنرو است که در زمینه تولید دوچرخه فعالیت دارد.

این دوچرخه دارای باتری متحرک است. متحرک بودن باتری این دوچرخه با وجود اینکه داخل تنه ی اصلی جایگزاری شده است، این قابلیت را فراهم کرده که شما می توانید باتری این دوچرخه را به منظور نگهداری  وشارژ از دوچرخه جدا نموده و با خود به منزل یا محل کار ببرید.

نیروی محرکه این دوچرخه از طریق یک عدد هاب موتور 350 وات براشلس تعبیه شده در چرخ عقب، تامین میگردد، الکتروموتور این دوچرخه از نوع گیربکس دار بوده و ساخت شرکت bafang، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده الکتروموتور در دنیا می باشد
آپشن فوق العاده ی سیستم کمک پدال 5 سرعته این دوچرخه به شما این امکان را می دهد که تعیین نمایید که چند درصد از نیروی دوچرخه سواری را سیستم برقی تامین کند و چند درصد از تامین نیرو به عهده شما باشد.

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. سلام مجدد . دوست نادیده عزیز ، با وجود گرانی سوخت و آلودگی هوا و گرانی سرسام آور خودرو و لزوم کاهش مصرف سوخت های فسیلی و غیره و غیره …. دولت و بانک ها بایستی به کمک بیان . باارایه وام های طویل المدتو ارزان به کمک قشر آسیب پذیر مردم بیان . الآن حدود چهار ساله در تلاشم که یه دوچرخه برقی با قیمت مناسب کارمندی بخرم ولی توفیقی حاصل نشده .خداوند به همه صبر و تحمل عنایت بکنه شاید ما هم در آینده نچندان دور با دوچرخه بریم سر کار !

  2. سلام حتما دوچرخه ها در پیتی هستن !!!! دوچرخه برقی شش میلیون ؟!!!! حتما عرضه کننده بنگاه خیریه است . از جوونی عاشق دوچرخه و دوچرخه سواری بودم . تعمیرکارش بودم ولی خودم ئوچرخه نداشتم .5 سال کار کردم تا یه دوچرخه کورسی خریدم .بدلیل بیماری ریوی ( آسم ) دیگه قادر به رکاب زدن نیستم . دنبال دوچرخه برقی ارزون هستم ولی آخه شش میلیون ؟ هشت میلیون . با این گرونی قابل باور نیست اگر هست آدرس بدهید .

  3. من دوچرخه امریکایی امگا + همداشتم که با ÷دال زدن قابلیت شارژ داشت ولی بقدری مشکل و انرژی بر است که هیج نوخیخی ندارد

  4. سلام.من قیمت این دوچرخه هارو که چک کردم حدود 30میلیون تومان به بالا هستن سایز20 به بالا. خب بنظر فروشنده ها ایا دوچرخه 30 40 میلیون تومان می عرضه؟از موتور هم گرانتره.مگه چی دارن همون بدنه دوچرخه های سادس فقط موتور داره خود دوچرخه های معمولی 5 6 میلیونن یه دینام برقی و باتریو چندتا کلید برقی قیمتش 30 میلیونه بلکم بیشتر؟چه خبره اخه من ماشین سراغ دارم همین قیمتها و موتور نو دسته اول.این دوچرخه هارو میسازن برای افرادی که وضع مالی خوبی ندارن ماشین و موتور بخرن اینارو میسازن ارزون باشن تا مردم تشویق بشن کمتراز وسایل نقلیه سوخت سوز استفاده کنن دوچرخه برقی دیدم 60 میلیون تومان هرچقدر نگاهش کردم بدنه دینام باتری رکاب نمی عرضه اخه الان یه موتور کلی لوازم گران قیمت روش نصبه گران قیمت ترین لوازم دوچرخه برقی دینامو باتریشه باتری موتور نصب میشه روشون قیمت ارزان 200 هزار هست

  5. چجوری میشه خرید کرد.آخه مدل آلفایی که شما در اول جدول گذاشتید توی سایت نبود اگرم بوده من ندیدم یا اینکه قیمتش این نبود. لطفا پاسخ بدید.اصلا موجود هست.

  6. سلام خسته نباشید .
    ببخشید ی سوال داشتم
    آیا دوچرخه شارژی ای وجود داره که وقتی درطول مسیر شارژ باطریش تمام شد بشه با پدال زدن دوباره باطریش رو شارژ کنیم .
    اگر هست لطفن مشخصاتش رو بگید
    متشکرم

    1. با سلام نه اگر هم باشد توجيخ اقتصادي ندارد چون هدف از دوچرخه برقي سهولت در حركت است .اگراتوشار‍ژ
      داشته باشد شما بايد بشدت ركاب بزنيد تا شارژ شود.

    2. بله وجود داره در حالتي كه شما ركاب بزنيد و يا در سرازيري ها شارژ ميشه . سرچ كنيد من قبلا مدلهايي با اين امكان رو ديده بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا