اوبر

اوبر ۴۰۰ نفر از کارمندان بخش مارکتینگ خود را اخراج کرد

دارا خسروشاهی : باید به دوران اوج برگردیم

بر طبق گزارش نیویورک تایمز، اوبر تصمیم دارد به منظور کاهش هزینه‌ها، 400 کارمند تیم مارکتینگ خود را تعدیل کند.

سهام اوبر، یک ماهی می‌شود که به صورت عمومی عرضه شده و از آن زمان تا کنون، این شرکت دوران نسبتا سختی را می‌گذراند زیرا میزان معاملات سهام شرکت، آنطور که پیش‌بینی شده بود پیش نرفت.

مدیرعامل اوبر، دارا خسروشاهی در ایمیلی به کارکنان خود اعلام کرد:« بسیاری از تیم‌های ما، زیادی بزرگ هستند و این باعث شده که تصمیمات نا‌به‌جا گرفته شود که نتایج مثبتی در پی ندارد. به عنوان یک شرکت، باید خود را در بالاترین حد ممکن نگه داریم و باید بیشتر، از خود و همکارانمان انتظار داشته باشیم. به عبارت ساده‌تر، ما باید به دوران اوج خود برگردیم.»

بر اساس گزارش تایمز، این تعدیل نیرو ظاهرا روز دوشنبه به صورت خصوصی به کارمندان ابلاغ شده و در چند شعبه این شرکت در سرتاسر جهان، اعمال می‌شود. 400 کارمندی که این شرکت را ترک می‌کنند، یک سوم بخش بازاریابی شرکت را تشکیل می‌دهند. این بخش شامل قسمت‌هایی از جمله، انجام پروموشن‌ها، تبلیغات و فضای مجازی است.

بر اساس آمار ثبت شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اوبر در کل 25 هزار کارمند دارد.

اوبر از زمان عرضه سهام به صورت عمومی در ماه می، با چالش‌های زیادی روبرو شد. ارزش سهام شرکت تقریبا 8 درصد سقوط کرد. از آن زمان، ارزش عمومی هر سهم این شرکت، 45 دلار بوده است. همچنین سه عضو مهم و اصلی اوبر، جدیدا از این شرکت جدا شده‌اند.

اوبر در ماه آوریل اعلام کرد که که باقی ماندن به عنوان یک شرکت سود ده، کار سختی است:« ما انتظار داریم که هزینه‌های فعالیت ما در آینده به طور چشم گیری افزایش پیدا کند و این احتمال وجود دارد که دیگر سود دهی نداشته باشیم.»

سهام رقیب اوبر، شرکت لیفت نیز امسال به صورت عمومی عرضه شد. این شرکت نیز  شروع سختی در بازار وال استریت داشت. گفته می‌شود که مدیر ارشد اجرایی این شرکت نیز تصمیم به قطع همکاری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا